احتمال منع فروش خودروهای بی‌ ام‌ و، پورشه و نیسان در کره جنوبی

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دولت کره جنوبی به دنبال نقص در مدارک ارائه‌شده توسط سه شرکت خودروسازی بی‌ام‌و، پورشه و نیسان، جلوی فروش بعضیی از خودروهای این کمپانی‌ها را خواهد گرفت.
تبلیغات

پس از تعلیق فروش ۳۲ مدل از خودروهای ساخت فولکس‌واگن، آئودی و بنتلی در اوایل سال جاری، حالا مسئولان کره‌ جنوبی، خودروسازان دیگر را هدف گرفته‌اند. اگرچه لیست منتشرشده توسط وب‌سایت خبری AutoNews کوتاه است؛ اما اسامی موجود در این لیست به‌قدری بزرگ هستند که می‌توانند صنعت خودروسازی را به لرزه درآورند. در این لیست نام ۱۰ مدل از خودروهای بی‌ام‌و، پورشه و نیسان به چشم می‌خورد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، اتهام این سه کمپانی ارائه‌ی مدارک مشابه با مدل‌های دیگر برای نشان دادن همخوانی این مدل‌ها با استانداردهای کشور کره جنوبی است و بنا بر گفته‌های یک عضو رسمی وزارت در کره جنوبی، مدل‌های بی‌ام‌و M X5، پورشه ماکان S، نیسان قشقایی و اینفینیتی Q50 در میان خودروهای‌ این لیست قرار دارند.

بنا بر گزارش‌ها، نیسان و پورشه تأیید کرده‌اند که خطاهایی را در مدارک ارائه‌شده یافته‌اند و داوطلبانه تصمیم به توقف فروش مدل‌های موجود در لیست گرفته‌اند. از سوی دیگر بی‌ام‌و تا ماه آینده که تصمیم نهایی اتخاذ شود، به فروش مدل X5 M ادامه خواهد داد. هنگ دنگ-کن (Hong Dong-kon)، یکی از وزرای کره جنوبی، در جریان یک کنفرانس خبری گفته است:

ما تا اواسط ماه آینده به کمپانی فرصت می‌دهیم تا مدارک خود را شفاف‌سازی کنند. پس از این مدت، مسئولان گواهی‌های این سه شرکت را ابطال خواهند کرد، جلوی فروش خودروهایشان را می‌گیرند و از مراجع قضایی می‌خواهند تحقیقات تکمیلی پیرامون این پرونده به عمل آورند.

علاوه بر احتمال منع فروش مدل‌های خاص، ممکن است این سه خودروساز در مجموع مجبور به پرداخت جریمه‌ای معادل ۶.۵ میلیارد وون، یا ۵.۶ میلیون دلار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات