رنو ساندرو با کیفیت‌ ترین خودروی ساخت ایران شد

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی رنو ساندرو در میان حضور گرند ویتارا، مزاد۳ جدید و کیا سراتو با کسب ۴ ستاره‌ی کیفی با کیفیت‌ترین خودروی تولید داخل شد.
تبلیغات

خودروی رنو ساندرو تولید کارخانه‌ی پارس خودرو که برای اولین بار در ارزشیابی ماهانه‌ی کیفیت خودروهای داخلی حاضر شد، توانست با کسب کمترین نمره‌ی منفی و کسب ۴ ستاره از ۵ ستاره، به عنوان با کیفیت‌ترین خودروی تولید داخل قرار گرفت.

ارزشیابی کیفیت خودروهای داخلی هر ماه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) بین خودروهای تولیدشده در آن ماه انجام و نتایج آن اعلام می‌شود.

در آخرین ارزشیابی این مجموعه که در مهرماه انجام شد، خودروی رنو ساندرو با اولین بار شرکت در این ارزشیابی، توانست با کسب ۴ ستاره از ۵ ستاره‌ی کیفی، خود را به عنوان با کیفیت‌ترین خودروی تولیدی در داخل کشور معرفی کرد.

این در حالی است که خودروهای گرند ویتارا، مزدا ۳ جدید، کیا سراتو، تیگو ۵، خانواده‌ی تندر، رانا و پژو ۲۰۶ اس‌دی توانستند از ۵ ستاره‌ کیفی موجود در این ارزشیابی ۳ ستاره را به دست آورند.

رنو ساندرو تولید کارخانه‌‌ی پارس خودرو است که از سال گذشته به بازار خودروی ایران عرضه شد. قیمت رنو ساندرو با دنده‌ی دستی در کارخانه ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین قیمت رنو ساندرو با دنده‌ی اتوماتیک در کارخانه ۴۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

رنو ساندروی تولید پارس‌خودرو دارای موتور ۱۶۰۰ سی‌سی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این خودرو در دو نسخه‌ی جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته و جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۴ سرعته بهره می‌برد. حداکثر قدرت خروجی موتور ساندرو ۱۰۵ اسب بخار است. طول ساندرو ۴۰۲۰، عرضش ۱۷۴۶ و ارتفاعش ۱۵۳۴ میلی‌متر است. وزن خالص خودرو در مدل دستی ۱۱۰۵ کیلوگرم و در مدل اتوماتیک ۱۶۱۲ کیلوگرم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات