مزدا: پیشرانه‌ های احتراق داخلی هنوز هم جای کار زیادی دارند

دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی مزدا اعلام کرده است بدون توجه ویژه به فناوری‌های هیبریدی و الکتریکی، به عنوان بخشی از پروژه‌ی فناوری اسکای‌اکتیو (SkyActiv)، همچنان بر بهبود پیشرانه‌های احتراق داخلی تمرکز خواهد کرد.
تبلیغات

در مراسم معرفی مدل جدید مزدا CX-5، مارتین بندرز، مسوول نمایندگی مزدا در کشور استرالیا اعلام کرد این برند ژاپنی همچنان ظرفیت‌های بالایی را در حوزه‌ی موتور‌های احتراق داخلی مشاهده می‌کند. او می‌گوید:

هدف ما همچنان بهینه‌سازی پیشرانه‌های احتراق داخلی است که از نگاه ما هنوز جای‌ کار زیادی دارد. در آمریکای شمالی، برند مزدا به عنوان بهینه‌ترین خودرو از لحاظ مصرف سوخت به شمار می‌رود و هنوز می‌توان انتظار پیشرفت بیشتری داشت.
مزدا

وی افزود:

تمرکز بر بهبود پیشرانه‌های احتراق داخلی، موجب بهبود سامانه‌های هیبریدی نیز می‌شود. در نهایت اگر بخواهید از سامانه‌ی هیبریدی استفاده کنید (که البته هزینه‌ی زیادی دارد)، در صورت استفاده از پیشرانه‌ی کارآمدتر؛ درصد هیبریدسازی کمتری مورد نیاز خواهد بود.

شرکت مزدا تاکنون هیچ خودروی هیبریدی را در کشور استرالیا عرضه نکرده است؛ اما این نوع از خودروها که با فناوری مشترک با شرکت تویوتا ساخته می‌شود (مانند مزدا ۳ هیبریدی)، در کشور ژاپن روانه‌ی بازار شده است.

مزدا

بندرز در ادامه می‌گوید:

مدل CX-5 دیزل بدون اثرپذیری از رسوایی شرکت فولکس‌واگن، حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از حجم تولید را به خود اختصاص داده است.

او در رابطه با رسوایی شرکت فولکس‌واگن می‌گوید:

 شخصی اشتباه کرده است، اما برخی آن را به شخص دیگری که کاری در همان زمینه انجام می‌دهد، تعمیم می‌دهند؛ این یک فاجعه در دنیای مدرن به شمار می‌آید. جای تأسف است که مردم یک اشتباه را دریافت و آن را به موارد مشابه تعمیم می‌دهند. همین موضوع یکی از عللی است که دولت‌ها به سراغ فناوری‌های دیگری همچون خودروی الکتریکی و غیره می‌روند.
مزدا

بندرز از نیاز ضروری به خودروهای هیبریدی و الکتریکی در استرالیا حمایت نمی‌کند. وی می‌گوید:‌

برند‌های متنوعی به تولید خودروی الکتریکی در کشور استرالیا مشغول هستند ولی دولت یارانه‌ای به آن اختصاص نمی‌دهد و از این رو جای مانوری ندارند. اگر هم راه برای این شرکت‌ها هموار باشد، تغییر از پیشرانه‌های احتراق داخلی به سامانه‌های الکتریکی، نیازمند تغییر فراوان در زیرساخت‌ها است و در کشوری مانند استرالیا، این فاصله بسیار زیاد است. دولت‌ها باید مقدار دی‌اکسید کربن را نه‌تنها از خروجی اگزوز، بلکه در فناوری‌های خاص  نیز اندازه‌گیری کنند.

فروش خودروهای الکتریکی در کشور استرالیا توسط شرکت‌هایی هم‌چون تسلا و برندهای بزرگ آلمانی صورت می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات