اینتل ۲۵۰ میلیون دلار در فناوری خودروی خودران سرمایه گذاری می کند

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اینتل در حوزه‌ی فناوری خودروی خودران سرمایه‌گذاری عظیمی می‌کند.
تبلیغات

در حالی‌ که شرکت‌های فناوری محور دیگر، با خودروهای خودران خود قدرت‌نمایی می‌کنند، اینتل نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های تراشه‌های کامپیوتری نمی‌خواهد از این قافله عقب بماند؛ بنابراین کمپانی اینتل که در ایالت سانتاکلارا واقع ‌شده است، در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس اعلام کرد که ۲۵۰ میلیون دلار در فناوری خودروی خودران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

کمپانی اینتل برای راندن خودروی کاملاً خودران در جاده‌ها، تا سال ۲۰۲۱ با شرکت‌های بی‌ام‌و و Mobileye همکاری می‌کند؛ اما در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس در کنفرانسی قبل از شروع نمایشگاه، با اذعان به انجام این سرمایه‌گذاری ثابت کرد که چقدر در این زمینه مصمم و ثابت‌قدم است.

اینتل در اظهار نظر رسمی اعلام کرد که مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار در طول مدت دو سال سرمایه‌گذاری خواهد شد تا خودروی کاملاً خودران واقعی به جاده‌ها پا بگذارد. برایان کرانیچ مدیرعامل اینتل در ارتباط با جزئیات سرمایه‌گذاری بیان کرد:

اینتل فناوری‌هایی که موجب نوآوری اینترنت اشیاء در حمل و نقل جهانی می‌شوند را مورد توجه قرار می‌دهد؛ جایی که فناوری می‌تواند مستقیماً خطرات را کاهش دهد و ایمنی، تحرک و بهره‌وری را هم‌زمان با کاهش هزینه‌ها بهبود می‌دهد.

کرانیچ در ادامه بیان کرد که صنعت خودرو در «آستانه‌ی یک تحول بزرگ» است و با تمام سنسورها، دوربین‌ها و سیستم‌های تشخیص مورد استفاده در سیستم‌های خودران؛ وسایل نقلیه روزانه معادل ۴ هزار گیگابایت اطلاعات ردوبدل می‌کنند که این امر نیازمند سطح بالایی از محاسبات، هوش و اتصال است.

در نتیجه اینتل نه می‌خواهد خودروی خود را بسازد و نه می‌خواهد سخت‌افزار مورد نیاز اتومبیل‌ها را بسازد؛ به‌جای آن، اینتل بر محاسبات و اداره کردن حجم بسیار زیاد اطلاعات -که خودروهای خودران آینده نیاز دارند تا در هر ثانیه آنالیز کنند- تمرکز می‌کند. به نظر می‌رسد این ایده‌ی بهتری نسبت به ساخت یک خودرو از ابتدا باشد. این امر اخیراً توسط کمپانی‌های فناوری محور به‌خوبی مد نظر قرار نگرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات