خرید آنلاین خودرو از وبسایت آمازون مهیا شد

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آمازون فروش آنلاین خودروها را آغاز کرده است، اما این خدمات تاکنون فقط برای کشور ایتالیا ارائه شده است.
تبلیغات

شرکت آمازون کار خود را در حوزه‌ی «خرید خودرو با یک کلیک» آغاز کرده است. شرکت فیات کرایسلر نیز امروز اعلام کرد که خودروهای خود را به‌صورت آنلاین و با تخفیف به فروش می‌رساند.

لازم به ذکر است که تنها خریداران ساکن کشور ایتالیا می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت Amazon.it از این خدمات بهره‌مند شوند. همچنین تنها سه مدل از خودروها برای فروش گذاشته شده است: مدل پاندا، مدل 500 و مدل 500L. خبرگزاری رویتر در رابطه با نحوه‌ی عملکرد این سامانه گزارشی منتشر کرده است که بخشی از آن در زیر آمده است:

پس از سفارش و خرید آنلاین، از سوی شرکت آمازون با خریداران تماس حاصل می‌شود و در رابطه با نحوه‌ی نهایی شدن خرید و تحویل خودرو تصمیم می‌گیرند. خودروها باید تا دو هفته پس از خرید آنلاین، آماده‌ی تحویل باشند. هنوز منظور از «نهایی شدن خرید» مشخص نیست.

ماه گذشته، نمایندگی شرکت آمازون کشور فرانسه و شرکت سئات (Seat) قراردادی بستند تا حریداران فرانسوی بتوانند پیش‌پرداخت خرید خودرو را از وب‌سایت آمازون پرداخت نمایند. برای تحویل خودرو، باید مصاحبه‌ی تلفنی انجام شود و سپس ۱۰,۴۹۰ یوروی دیگر واریز شود.

این موضوع خبر بسیار خوبی برای افرادی است که خرید آنلاین خودروها را نسبت به خرید حضوری  و سروکله زدن با دلالان و چانه زدن‌ ترجیح می‌دهند. البته هنوز باید به‌صورت حضوری به واسطه مراجعه کنید؛ اما این موضوع در فرآیند خرید خودرو که گاهی خسته‌کننده و ملالت بار است،بهبود حاصل می‌کند. در نهایت، به‌صورت آنلاین تحقیقاتی در رابطه با خودروی خود انجام خواهید داد و شاید بتوانید به‌صورت آنلاین نیز آن را خریداری نمایید.

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا این خدمات وارد کشور آمریکا خواهد شد؟ یکی از موانعی که در فرآیند خرید آنلاین خودروها وجود دارد و وب‌سایت جالوپنیک در ماه آگوست به آن اشاره کرده بود؛ در رابطه با قوانین حق امتیاز  واسطه‌ها است که به واسطه‌های مجاز اجازه‌ی فروش خودرو را می‌دهند. به نظر می‌رسد که در کشور ایتالیا فروش و تحویل خودرو بر عهده‌ی واسطه است و در این طرح شرکت آمازون به‌عنوان فرد واسط میان خرید و پرداخت شما عمل می‌کند؛بنابراین پیاده‌سازی چنین روندی در کشور آمریکا امکان‌پذیر به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات