طرح مفهومی خودروی خودران هیوندای در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هیوندای طرحی مفهومی از خودروی خودران خود را با نام Ioniq، در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت هیوندای، خودروی خودران و مفهومی Ioniq را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی کرد. این شرکت با به‌کار‌گیری سامانه‌ی لیدار (LiDAR) در سپر جلوی خودرو به جای سقف آن، سعی دارد با این خودرو، سیستم‌های خودران را تا حد ممکن ساده نگه‌دارد. به منظور دستیابی به این هدف، مهندسان شرکت هیوندای، رادار‌های جلوی سامانه‌ی کروز کنترل و دوربین‌های هشدار خروج از خطوط جاده را با فناوری لیدار ترکیب کرده‌اند.

هیوندای

این خودروساز کره‌ای، با هدف استفاده از توان پردازشی کمتر نسبت به رقبا، خود دست‌به‌کار شده و نرم‌افزار خودران اختصاصی خود را توسعه داده است که موجب کاهش قیمت پلتفرم خواهد شد و به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن آن، مشتریان بیشتری در آینده خواهد داشت.

از جمله‌ی سامانه‌های هوشمند این خودرو می‌توان به مواردی همچون سه دوربین برای تشخیص نزدیک شدن عابران پیاده، خروج از خطوط جاده و سیگنال‌های ترافیکی، آنتن جی‌پی‌اس برای شناسایی موقعیت دقیق هر خودرو، نقشه‌ی مخصوص شرکت ام‌ان‌سافت هیوندای برای بهبود دقت مکان‌یابی، سامانه‌ی تشخیص موانع و نا‌همواری‌های جاده و همچنین سامانه‌های ساده‌تری همچون رادار تشخیص نقاط کور، اشاره کرد.

هیوندای

به منظور تبدیل نرم‌تر خودرو از حالت معمولی (اکتیو) به حالت رانندگی خودران در این طرح مفهومی، تمام قسمت‌های آن به کنترل‌های خودکار مجهز شده‌اند. علاوه‌ بر‌ این، شرکت هیوندای دو خودروی خودران دیگر از سری مدل‌های یونیک را در ژانویه‌ی پیش‌ رو در نمایشگاه CES معرفی خواهد کرد. گفته‌ می‌شود این خودروها می‌توانند از پس ترافیک‌ بالای عابران پیاده، چراغ‌های راهنمایی، مناطق عبور دانش‌آموزان و مدرسه، تعمیرات جاده‌ای و بلوک‌های کنار مسیر، سرعت‌گیرها، حیوانات و سگ‌های بدون قلاده، کودکان در حال بازی، محدوده‌ی مراکز خرید و چهارراه‌های بدون علائم رانندگی برآیند.

هیوندای

در حال حاضر، هیوندای در مرکز تحقیق و توسعه‌ی خود واقع در نامیانگ کره‌ی جنوبی، در حال آزمایش سه خودروی خودران مدل یونیک و همچنین دو خودروی خودران مجهز به سلول‌های سوختی مدل توسان است.

هیوندای

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات