فورد از ۶ فناوری جدید دستیار راننده رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی خودروسازی فورد با هدف ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن رانندگی، از ۶ فناوری جدید دستیار راننده رونمایی کرده است.
تبلیغات

کمپانی فورد از تعدادی فناوری جدید دستیار راننده رونمایی کرده است که با هدف آسان‌تر و امن‌تر کردن رانندگی، طراحی شده‌اند. این خودروساز آمریکایی در حال حاضر مشغول توسعه‌ی یک سیستم هشدار پارک با فناوری ترمزگیری خودکار است و هدف آن کاهش استرس رانندگان برای شناسایی افراد و موانع موجود در پشت اتومبیل است. در حقیقت این سیستم جدید با شناسایی افراد و اشیای موجود در قسمت عقب خودرو در زمان پارک کردن، به رانندگان در تشخیص فاصله تا اشیا کمک می‌کند و در صورت کاهش فاصله، به رانندگان هشدار می‌دهد. در صورتی که راننده به هشدارهای داده شده توجه نکند، این سیستم به صورت اتوماتیک ترمزهای خودرو را فعال می‌کند تا مانع از برخورد خودرو با افراد یا اشیای موجود شود.

سیستم هشدار پارک فورد
سیستم هشدار پارک فورد

از سوی دیگر، فورد در حال ساخت یک ویژگی جدید با نام Evasive steering assist است. این سیستم که از دوربین و رادار موجود در خودرو استفاده می‌کند، قابلیت تشخیص اتومبیل‌های جلویی را که سرعت کمتری دارند یا توقف کرده‌اند، دارد. در صورتی که سیستم مورد نظر تشخیص دهد که با توجه به سرعت فعلی برخورد با خودرو یا خودروهای جلویی اجتناب‌ناپذیر است، وارد عمل شده و در بخش فرمان‌ به کمک راننده می‌آید و موجب عملکرد بهتر فرمان می‌شود. لازم به ذکر است که این سیستم تنها در صورتی فعال می‌شود که فضای کافی برای ترمزگیری و جلوگیری از برخورد خودروها با یکدیگر وجود نداشته باشد.

تکنولوژی evasive steering assist فورد
تکنولوژی evasive steering assist فورد

فناوری جدید دیگری که فورد معرفی کرده است، هشدار مسیر اشتباه نام دارد. همانطور که از نام این فناوری پیداست، در صورت انتخاب مسیر اشتباه توسط راننده این سیستم هشدار مسیر اشتباه را به راننده می‌دهد. این سیستم برای عملکرد مناسب از یک دوربین (که بر روی شیشه‌ی جلوی اتومبیل نصب می‌شود) و سیستم ناوبری خودرو استفاده می‌‌کند.

سیستم هشدار مسیر اشتباه فورد

فناوری‌های دیگری که توسط فورد توسعه یافته‌اند شامل مواردی همچون، فناوری جدید چراغ‌های جلو (سیستم پیشرفته‌ی چراغ‌های جلو که از یک دوربین برای عملکرد بهینه استفاده می‌کند) و سیستم دستیار ترافیک می‌شوند. فناوری پیشرفته‌ی چراغ‌های جلو از یک دوربین مادون قرمز برای تشخیص عابران، دوچرخه‌سوارها و حیوانات استفاده می‌کند و نور چراغ‌های جلو را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند تا در تقاطع‌ها و میدان‌ها، شعاع نوری چراغ‌ها عریض‌تر شده و نقاط کور به حداقل برسند. آخرین فناوری معرفی شده توسط فورد سیستم دستیار ترافیک نام دارد که به رانندگان کمک می‌کند تا در ترافیک‌‌‌ها خودروی خود را بین خطوط برانند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی سه فناوری دستیار ترافیک، Evasive steering assist و فناوری پیشرفته‌ی چراغ جلو را مشاهده کنید.

دانلود با کیفیت 360p / دانلود با کیفیت 720p

دانلود با کیفیت 360p / دانلود با کیفیت 720p

دانلود با کیفیت 360p / دانلود با کیفیت 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات