هوندا با ایده جدید خود آینده شیشه خودروها را رقم می زند

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هوندا فکرهای جدیدی برای شیشه‌های خودرو در سر دارد. با ایده‌ی جدید کمپانی هوندا، دیگر نیازی به پرده‌های پارچه‌ای یا برچسب‌های دودی نخواهید داشت.
تبلیغات

احتمالا تا به امروز هیچ‌کس تجهیزات مورد استفاده به منظور کنترل یا جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل خودرور را پیچیده و پیشرفته قلمداد نکرده است. به نظر می‌رسد که کمپانی صاحب‌نام Honda به دنبال تغییر این مسئله است. پتنتی که به تازگی توسط این کمپانی به ثبت رسیده است، بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. در این ایده به جای استفاده از لایه‌های نازک رنگی که به صورت دائم روی شیشه نصب می‌شوند یا پرده‌های پارچه‌ای تاشو، شیشه‌های خودرو با بهره‌گیری از سطحی ویژه این قابلیت را خواهند داشت تا میزان نور ورودی به فضای داخلی را کنترل کنند. چیزی شبیه به شیشه‌های فتوکرومیک عینک طبی یا سانروف شیشه‌ای هوشمندی که در خودروی مرسدس‌بنز مایباخ S600 ارائه شده است.

هوندا پتنت

اما هوندا با ایده‌ی جدید خود، پا را از این نیز فراتر گذاشته و با در نظر گرفتن سیستمی لمسی برای کنترل و تنظیم شیشه‌ها، ویژگی بسیار جالبی را برای خودروها به ارمغان می‌آورد. در طرحی که از پتنت ثبت شده‌ی کمپانی هوندا مشاهده می‌کنید، چگونگی تنظیم مقدار تیرگی شیشه تنها با کشیدن انگشت تا نقطه مورد نظر آن، به نمایش گذاشته شده است. این ویژگی می‌تواند در مواقعی که خورشید برای سرنشینان و راننده مزاحمت ایجاد می‌کند، بسیار مفید باشد. تنها ایرادی که از این ایده می‌توان گرفت، ماندن رد انگشتان روی شیشه‌ها است. این مسئله به خصوص برای شیشه‌ی جلو باید مد نظر قرار گیرد. به هر حال مزیت‌هایی که ایده‌ی کمپانی هوندا با خود به همراه دارد، این اشکالات کوچک را قابل چشم‌پوشی می‌کند و همچنین مطمئنا در آینده راه‌هایی مثل بهره‌گیری از سیستم‌های تشخیص حرکت برای رفع آن‌ها ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات