شورولت کامارو با تیونینگ گایگر

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونر آلمانی گایگر از پروژه‌ی جدید خود که یک دستگاه شورولت کامارو است رونمایی کرد.
تبلیغات

به سال ۱۹۶۴ بازگردیم، سالی که فورد اولین نسل از مدل موستانگ را روانه‌ی بازار کرد، تنها دو سال پس از آن تاریخ بود که شورولت نیز اقدام به رونمایی از مدلی افسانه ای به نام کامارو کرد و از آن پس دیگر این دو خودروی قدرتمند سعی در ارائه‌ی قدرت بالاتر و تکنولوژی بهتر برای کنار زدن دیگری بوده اند. 

شورولت کامارو

البته این جنگ و رقابت امروز نیز همچنان ادامه دارد اما مساله‌ای که امروزه وجود دارد این است که تیونرهای سطح بالای بسیاری نیز تلاش کرده‌اند تا در این بین نام خود را مطرح کنند. یکی از این تیونرها شرکتی با نام گایگر (با نام کامل GeigerCars.de) است که اخیرا تصمیم گرفته تا دستی به سر و روی نسل ششم شورولت کامارو بکشد. این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی به نام LT1 است که دارای حجم ۶.۲ لیتری است. همچنین بر روی این خودرو رینگ‌های ۲۱ اینچی و کیت آیرودینامیکی سفارشی گایگر نیز نصب شده است. همانطور که از تصاویر پیداست این تیونر طرف حساب خود را به درستی انتخاب کرده است. 

شورولت کامارو

کارل گایگر و تیم همکارانش اقدام به ارتقای سیستم خنک کن روغن، نرم‌افزار واحد کنترل الکترونیکی موتور و البته خود پیشرانه کرده‌اند که سبب دست یافتن به قدرت خروجی ۶۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۹۱ نیوتن‌متری شده است.

شورولت کامارو

بهینه‌ سازی‌های دیگر صورت گرفته در این خودرو شامل استفاده از جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار (در صورت سفارش) است که می‌تواند شتابگیری یکنواخت‌تری را برای این خودرو فراهم کند و نتیجه‌ی آن دستیابی به شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳.۹ ثانیه است. همچنین برای اطمینان یافتن از پایداری و هندلینگ مناسب خودرو، تیم مهندسی گایگر مبادرت به تجهیز کامارو به کمک فنرهای (KW-Variant1) کرده‌اند. این کمک فنرها عملکرد شاسی خودرو را افزایش داده و ارتفاع کلی خودرو را نیز کمی پایین‌تر می‌آورند.

شورولت کامارو

سایر بهینه سازی‌ها در این خودرو شامل استفاده از یک کیت بدنه‌ی زیبا به همراه اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب هستند. همچنین بر روی درب موتور نیز یک بخش آیرودینامیکی در نظر گرفته شده است که می‌تواند ضمن بهبود خواص آیرودینامیکی خودرو، ظاهر خشنی را نیز به نمای این کامارو بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات