نسخه های ویژه‌ی شورلت کامارو در راه نمایشگاه SEMA

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شورلت در نمایشگاه SEMA امسال دو نسخه‌ی ویژه از کامارو را به نمایش خواهد گذاشت.
تبلیغات

شورلت همه ساله در نمایشگاه SEMA در لاس‌وگاس شرکت می‌کند و مدل‌های مخصوص مسابقات درگ خود را در آنجا به نمایش می‌گذارد. این مدل‌ها با نام COPO شناخته می‌شوند که مخفف نام (central office production order) است و امسال نیز مدل جدیدی از آن‌ها به نمایش در خواهد آمد. 

از مدل کوپو تنها به تعداد ۶۹ دستگاه به تولید خواهد رسید و دلیلش این است که نخستین مدل کامارو کوپو در سال ۱۹۶۹ به تولید رسید. خودرویی که قرار است در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود مجهز به پیشرانه‌ی سوپرشارژردار V8 است که ۳۵۰ اینچ مکعب (حدود ۶ لیتر) حجم دارد. این خودرو به رینگ‌های مخصوص از برند (Weld) و رنگ آبی متالیک ویژه ای مجهز شده است. این مدل خاص در حراجی (Barrett Jackson Scottsdale) و به نفع سازمان عام المنفعه‌ی (United Way charity) به فروش گذاشته خواهد شد و اگر سرانجام آن را در گاراژ ریک هندریک (مالک یکی از تیم‌های نسکار) مشاهده نکنیم حتما باعث تعجب خواهد بود.

کوپو در حقیقت کارخانه‌ای است که خودروهای Hot Rod کلاس Stock Eliminator را تولید می‌کند که به شاسی و سیستم تعلیق مسابقه‌ای شامل اکسل عقب یک تکه، کمک فنرهای تنظیم شونده‌ی جلو، اتصال چهار نقطه‌ای در عقب، دیسک ترمزهای دست‌ساز، سیستم فرمان راک اند پینیون و پمپ سوخت فشار قوی مجهز هستند.

پیشرانه‌ی بعدی از نوع تنفس طبیعی به حجم ۴۲۷ اینچ مکعب است که بر اساس پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری LT ساخته شده است. تمامی این مدل‌ها از نوع هشت سیلندر خورجینی هستند و جعبه دنده‌ی آن‌ها از نوع ۳ سرعته‌ با نام TH400 است.

از تاریخ ۱۵ دسامبر می‌توانید با مراجعه به سایت chevrolet.com/COPO نام خود را برای این خودرو ثبت نام کنید و یک مجموعه‌ی ثالث تصمیم خواهد گرفت که ۶۹ فرد خوش شانسی که این خودروها را خریداری خواهند کرد چه کسانی هستند و تا ۳ ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ با این افراد تماس گرفته خواهد شد.

کامارو

شورلت در نمایشگاه SEMA همچنین قطعاتی را برای خودروی خیابانی کامارو SS ارائه خواهد کرد که توسط مرکز توسعه‌ی خودروهای درگ این شرکت طراحی شده اند و می‌توانند قدرت این خودرو را تا ۵۰۰ الی ۶۰۰ اسب بخار افزایش دهند.

مارک دیکنر رئیس بخش مهندسی موتور اسپرت شورولت در این مورد می‌گوید:

ما به سادگی امکانی را فراهم کرده‌ایم که مدل‌های کامارو بتوانند با استفاده از این قطعات حرکت سریع‌تری داشته باشند ضمن اینکه دوام آن‌ها نیز مناسب باشد. ما قطعات شاسی و اکسل قوی‌تری را تست کرده‌ایم که برای افزایش چسبندگی و بهبود لانچ (شروع حرکت) خودرو طراحی شده اند.

شورولت می‌گوید بهترین زمان به دست آمده توسط این خودرو معادل ۶.۷ ثانیه برای مسافت یک هشتم مایل (۲۰۰ متر) و زمان ۱۰.۶۸۵ ثانیه برای مسافت یک چهارم مایل (۴۰۰) متر است. این قطعات ارتقا یافته ضریب بهتری را در اکسل دارند و پکیج میل سوپاپ و سرسیلندر نیز باعث دستیابی به گشتاور بالاتری شده است. لاستیک‌های مسابقه‌ای نیز دیگر بخش این پکیج هستند.

دیکنز می گوید:

کامارو SS ارتقا یافته توسط مرکز توسعه‌ی خودروهای درگ در حال حاضر یک پروژه‌ی مفهومی است اما شورولت در خصوص تولید قطعات و پکیج‌های ویژه‌ی مسابقات درگ بسیار جدی است. ما همانطور که به توسعه‌ی خودروها ادامه می‌دهیم، به دقت نظرات و واکنش‌های مشتریان را نیز نسبت به آن‌ها رصد می‌کنیم تا بتوانیم در یک پیست درگ بیشترین کمک را به آن‌ها کنیم و این تازه شروع کار است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات