گزارش مالی تسلا برای سه ماهه سوم 2016؛ سود خالص 22 میلیون دلاری و افزایش فروش

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تسلا گزارش مالی خود برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد.
تبلیغات

 تسلا فروش سه ماهه‌ی خود را برای دومین بار بعد از سال ۲۰۱۰ به‌صورت عمومی اعلام کرد. گزارش سه ماهه‌ای که با استناد به فروش‌های اعتباری ZEV به‌دست آمده است. در گزارش سه ماهه‌ی سوم این خودروساز، درآمد خالصی در حدود ۲۲ میلیون دلار به ثبت رسیده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در تماس تلفنی که به‌ منظور برگزاری یک کنفرانس برقرار شده بود، سه ماه گذشته را بهترین سه ماهه‌ی دوران کمپانی‌ خود نامید. پیرو این گزارش، تسلا اعلام کرده است که برای ساخت مدل ۳ نیازی به سرمایه‌گذاری بیش‌تر ندارد.

ایلان ماسک در پاسخ به پرسش‌ها حین کنفرانس تلفنی، اظهار کرد:

به هیچ وجه در برنامه‌ی فعلی ما احتیاجی به افزایش سرمایه‌گذاری جهت ساخت مدل ۳ نیست. او افزود که این مسئله لزوما بدان معنی نیست که برای کاهش ریسک‌ها، بودجه‌ی هزینه‌های پیش‌بینی نشده در نظر گرفته نشود.

تسلا قبلا به سرمایه‌گذاران گفته بود که برای تکمیل مدل بعدی خود که قیمت آن از ۳۵ هزار دلار آغاز می‌شود و در اواخر سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌‌شود، سرمایه‌گذاری بیش‌تری لازم است. اما با نتایج حاصل شده از فروش Q3، تسلا ادعا کرده که سرمایه‌ی مورد نیاز را به‌دست آورده است.

با فروش اعتباری به‌صورت ZEV که در آن خودروهای با آلایندگی بسیار ناچیز در حین فروش معاف از مالیات معامله می‌شوند، تسلا در شرایط بسیار خوبی از لحاظ مالی قرار گرفت. تسلا از راه فروش محصولات خود به‌صورت ZEV به کمپانی‌های دیگر ۱۳۹ میلیون دلار به‌دست آورد. تسلا تولیدات خودروهای برقی خود را با استفاده از این امتیاز به‌صورت فراوان به کمپانی‌هایی فروخت که خودروهایشان از لحاظ مسائل زیست‌محیطی، سازگاری کم‌تری داشتند و توانستند با این اعتبارات، الزامات استانداردهای متوسط مصرف سوخت و آلایندگی را تأمین کنند. در این سه ماهه تسلا بیش از هر زمان دیگری مدل Q3 را از طریق امتیازات ZEV فروخت.

تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3
تسلا مدل 3

درآمد کلی حاصل از فروش، خدمات پس از فروش و دیگر موارد تأمین قطعات مدل Q3 جمعا ۲.۳ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با میزان ۹۳۶ میلیون دلار در زمان مشابه سال گذشته، رشد بسیاری را نشان می‌دهد. اگر هزینه‌های تمام شده و هزینه‌های عملیاتی از آن کم شود به رقم ۲۱.۹ میلیون دلار درآمد خالص منجر می‌شود. تسلا بدهی ۶۰۰ میلیون دلاری خود را پرداخت و این مدت زمان سه ماهه را با ۳.۱ میلیارد دلار نقدینگی به پایان رساند. تسلا عنوان کرد رکورد تولید جدیدی را برای مدل Q3 به ثبت رسانده است که افزایش ۳۷ درصدی نسبت به مدل Q2 و افزایش ۹۲ درصدی نسبت به Q3 در سال ۲۰۱۵ داشته و به تولید ۲۵.۱۸۵ دستگاه رسیده‌اند. تعداد ۲۴.۸۲۱ خودرو در مدت زمان سه ماهه به دست مشتریان رسیده‌ و تسلا پیش‌بینی کرده بیش از ۳۰۰ خودروی دیگر نیز در ابتدای ماه آینده تحویل داده می‌شوند. شایعاتی مبنی بر اینکه افزایش فروش به‌دلیل تخفیفات بسیار زیاد بوده نیز عنوان شده اما ایلان ماسک آن‌ها رد کرده و عنوان کرده مطلقا این‌طور نیست.

ماسک اظهار کرده است که برنامه‌ی تسلا برای یکپارچه شدن با SolarCity می‌تواند در سه ماهه‌ی چهارم منجر به درآمدزایی شود. سهامداران تسلا در هفدهم نوامبر برای انتخاب اعضای هیأت مدیره رأی می‌دهند. گزارش مالی ارائه شده حاکی از استفاده‌ی تسلا از سخت‌افزار رانندگی خودکار ۲ در تمام مدل‌های تسلا شامل مدل ۳ است و اگر مقررات اجازه دهد توانایی رانندگی خودران کامل در سطح ۵ اجرا می‌گردد. مدل ۳ در مرحله‌ی شروع تولید قرار دارد و در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ تحویل مشتریان می‌گردد. در یک بروزرسانی در وب‌سایت تسلا اعلام شده است که خودرو مدل ۳ جدید تا اواسط سال ۲۰۱۸ یا بعد از آن تحویل داده نمی‌شود و این مسئله برای حدود ۳۷۵,۰۰۰ نفری که خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند و هزینه‌ی تولیدات اولیه‌ی آن را تأمین نموده‌اند خبر خوشایندی نیست. ماسک نیز قول داده که تا سال ۲۰۱۸ سرعت تولید را به پنج برابر میزان فعلی یعنی ۵۰۰,۰۰۰ دستگاه در سال افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات