فولکس واگن اطلس رونمایی شد

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فولکس واگن از خودروی شاسی بلند هفت نفره‌ی خود با نام اطلس رونمایی کرد.
تبلیغات

فولکس واگن امروز در سانتا مونیکا پیر ایالت کالیفرنیا برای نخستین بار از خودروی SUV هفت نفره‌ی اطلس رونمایی کرد. با این حال نباید انتظار داشت که این خودرو را به این زودی‌ها در شو روم‌های استرالیا ببینیم. در ادامه همراه زومیت باشید. 

این محصول فولکس واگن به طور ویژه بازار ایالات متحده را هدف گرفته و قرار است تا فصل جدیدی از خودروهای این شرکت را آغاز کند. همچنین فولکس واگن با عرضه‌ی این مدل به دنبال آن است تا پیامدهای مربوط به ماجرای رسوایی دیزلی را نیز از بین ببرد. 

این خودروی کراس اوور فول سایز در شهر چاتانوگا واقع در ایالت تنسی و در کنار مدل آمریکایی پاسات به تولید خواهد رسید. فولکس واگن مبلغ ۹۰۰ میلیون یورو را برای همسان‌سازی خط تولید خود برای تولید مدل اطلس سرمایه‌گذاری کرده است. این خودرو سال‌ها قبل به صورت یک خودروی مفهومی به نام CrossBlue به نمایش در آمده بود. 

فولکس واگن

مدل اطلس از نظر قیمتی ما بین مدل‌های تیگوان و توارگ قرار دارد اما از نظر فضای داخلی، جادارترین آن‌ها است و برخلاف دو خودروی ذکر شده برای بازار اروپا ساخته نخواهد شد. 

گلگیرهای پف کرده و جلوپنجره‌ی بزرگ احاطه شده توسط چراغ‌های LED نمایی بسیار آمریکایی از فولکس واگن اطلس ساخته‌اند. خط شانه و طراحی پنجره‌ی عقب نیز نمایی خودرو را بیش از پیش نمایان و متمایز کرده است.

مدل اطلس بر روی پلتفرم یا ساختار جدید فولکس واگن با نام Modular Transverse Matrix یا اختصارا (MQB) ساخته خواهد شد و بسیاری از قطعاتی که در زیر پوسته‌ی این خودرو به کار خواهند رفت با مدل‌های تیگوان، گلف، پاسات و حتی مدل‌های دیگر گروه فولکس واگن نظیر اشکودا کودیاک مشترک هستند.

فولکس واگن

این خودرو با داشتن طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۰۳۷ میلیمتر، ۱۹۷۹ میلیمتر و ۱۷۶۸ میلیمتر تقریبا هم سایز مزدا CX-9 و تویوتا Kluger است. فولکس واگن می گوید که این مدل دارای فضای زیادی برای جای دادن سه ردیف صندلی است و دو ردیف آخر صندلی‌های آن به سیستم جدیدی برای مکانیزم تا شوندگی خود مجهز شده اند. 

امکانات استاندارد اطلس شامل نمایشگر لمسی مجهز به Apple CarPlay و یا Android Auto و سیستم صوتی fender به قدرت ۴۸۰ وات است. بسته به تیپ خودرو می‌توان صفحه نشان دهنده‌ی TFT مشابه با سیستم Virtual Cockpit آئودی را نیز دریافت کرد. همچنین در تیپ‌های مختلف نیز امکان سفارش امکاناتی نظیر کروز کنترل مجهز به رادار، سیستم ترمز خودکار و سیستم هشدار نقطه کور را دریافت کرد. 

فولکس واگن

فولکس واگن اطلس با دو نوع قوای محرکه قابل انتخاب خواهد بود. نخستین گزینه پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژردار چهار سیلندر بنزینی مجهز به سیستم TSI است که می‌تواند ۲۳۴ اسب بخار قدرت تولید کند و پیشرانه‌ی دوم نیز یک نمونه‌ی شش سیلندر وی شکل به حجم ۳.۶ لیتر است که V6R نام دارد و می‌تواند ۲۷۶ اسب بخار نیرو را تولید کند. هر دو پیشرانه به یک جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار متصل شده خواهند شد و ضمنا برای این خودرو پیشرانه‌ی دیزلی در نظر گرفته نشده است.

مدل اطلس همچنین به صورت دیفرانسیل جلو و یا در صورت سفارش پیشرانه‌ی V6R مجهز به سیستم چهارچرخ محرک 4Motion عرضه خواهد شد.

فولکس واگن

فولکس واگن اطلس در بازار ایالات متحده به رقابت با خودروهای پر فروشی مانند تویوتا هایلندر (این خودرو با نام Kluger در بازار استرالیا عرضه می‌شود) و مزدا CX-9 خواهد پرداخت که هر دو خودروهایی بسیار محبوب در بازار استرالیا هستند. گرچه نمایندگی فولکس واگن در استرالیا به دنبال وارد کردن این مدل به بازار این کشور است اما با توجه به اینکه اطلس برای بازار آمریکا ساخته خواهد شد بعید به نظر می‌رسد که نمایندگی استرالیا موفق به انجام خواسته‌ی خود شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات