اُپل آسترا 80 ساله شد

پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت خودروسازی اپل اولین خودروی هاچ‌بک خود را در سال ۱۹۹۱ عرضه کرده بود.
تبلیغات

کمپانی اپل آلمان خودرویی به نام استرا را در سال ۱۹۹۱ عرضه کرد که ایده‌ای قدیمی بود و حالا سن این ایده به ۸۰ سال می‌رسد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

اپل

شرکت اپل آلمان در سال ۱۹۳۶ خودرویی به نام کدت (Kadett) را عرضه کرد که در آن زمان دارای اتاقی با ظاهر متمایز نسبت به سایر خودروها بود. به نوشته‌ی نشریه‌ای آلمانی ، این محصول خودرویی خاص در این محدوده‌ی قیمتی است. 

اپل

سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو از نوع مستقل است و شاسی قسمت عقب این خودرو از اپل الیمپیا برداشته شده که از نوع فنر شمش است و پیشرانه‌ی آن نیز متعلق به مدل p4 (جنس این پیشرانه از چدن خاکستری) است. تمامی این مشخصات برای این منظور بود که این خودروی جهار نفره توان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر را داشته باد. پس از گذشت دو سال از تولید اپل کدت، تغییراتی در ظاهر این خودرو توسط شرکت آرت‌دکو انجام شد که این تغییرات شامل اعمال طرحی جدید برای رادیاتور این خودرو بود.

اپل

پس از گذشت ۲۲ سال از تولید اپل کدت، نوبت به نسل جدید این خودرو رسید که با افزوده شدن پسوند A ایفای نقش می‌کرد. از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۵ اپل توانست ۶۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را تولید کند و پس از عرضه‌ی مدل بعدی با نام کدتB، اپل توانست ۲.۶ میلیون دستگاه از این خودرو را به فروش برساند. مدل بعدی که کدت C نام داشت از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ در خط تولید باقی ماند که برترین محصول این شرکت تا آن زمان شناخته می‌شد و در نمایشگاه خودرویی در سال ۱۹۷۵ به نمایش گذاشته شد. این مدل دارای قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار و نیز قادر به رسیدن به سرعت ۱۸۴ کیلومتر در ساعت بود.

اپل

در سال ۱۹۷۹ در نمایشگاه خودرویی مانند IAA اپل از خودروی جدید خود با نام کدت D رونمایی کرد. این محصول اولین خودروی دیفرانسیل جلوی شرکت اپل بود و دارای فضای داخلی بزرگتر نسبت به مدل‌های پیشین بود. این خودرو در طراحی ظاهری نیز مدرن‌تر شده بود. پیشرانه‌هایی که بر روی این خودرو قرار داشت دارای حجم ۱.۳ لیتر و دارای یک میل سوپاپ بود که یکی از آن‌ها ۶۰ و دیگری ۷۵ اسب بخار قدرت را برای این خودرو به ارمغان می‌آوردند. در سال ۱۹۸۳ مدل GTE این خودرو با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری و قدرت ۱۱۵ اسب بخار عرضه شد که دارای حداکثر سرعتی معادل ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت بود. این محصول در سال ۱۹۸۴ فروش ۲.۱ میلیون دستگاهی را تجربه کرد.

ششمین و آخرین مدل کدت موفق به فروش ۳۷۷۹۲۸۹‍‍‍ دستگاه بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ شد و خودروی سال نامیده شد. مدل کدت E اولین محصول آیرودینامیکی این خودروساز بود و با اتاق‌های ناچ‌بک و استیشن واگن عرضه می‌شد. با این حال مدل GSi که در سال ۱۹۸۷ تولید می‌شد و دارای ۱۶ سوپاپ بود، بهترین و جذاب‌ترین محصول این شرکت شناخته می‌شود.

از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۷ اپل با عرضه‌ی محصولی جدید به نام استرا F موفق به فروش ۴.۱۳ میلیون دستگاه از این خودرو شد که موفقیت بزرگی برای این کمپانی محسوب می‌شود. این مدل در سال ۱۹۹۸ جای خود را به استراG داد و این محصول نیز پس از گذشت ۶ سال این جایگاه را به نسل بعدی خود یعنی استرا H واگذار کرد. در سال ۲۰۰۹ مدل بعدی یعنی استرا J به میدان آمد که تا سال گذشته در خط تولید این شرکت حضور داشت و در حال حاضر شاهد آخرین نسل تولیدی این شرکت با نام استرا K هستیم که توانسته عنوان خودروی سال را به خود اختصاص دهد.

اپل
اپل
اپل
اپل
اپل
اپل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات