ثبت زمان شورولت کامارو ZL1 در پیست نوربرگرینگ

چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شورولت کامارو ZL1 در پیست نوربرگرینگ موفق به ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه شد.
تبلیغات

شورولت تصاویری از کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که این خودرو را در حال ثبت رکورد در پیست نوربرگ رینگ نشان می‌دهد. ZL1 جدید موفق شده تا بیش از ۱۱ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود در این پیست عمل کند. در ادامه همراه زومیت باشید. 

شورولت کامارو ZL1 جدید موفق به بر جای گذشتن رکورد ۷ دقیقه و ۲۹.۶۰ ثانیه شده است که آن‌را در موقعیتی بالاتر از آئودی R8 V10 Plus با زمان ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه قرار می‌دهد. کامارو تقریبا زمانی در حدود فراری ۴۵۸ اسپشیاله با زمان ۷ دقیقه و ۲۹.۳۷ ثانیه و بی‌ام‌و M4 GTS با زمان ۷ دقیقه و ۲۷.۸۸ ثانیه را دارد. 

برای دستیابی به چنین زمانی، شورولت تجهیزاتی مانند صندلی های مسابقه‌ای اسپارکو با شش نقطه‌ی اتصال، رول کیج و تجهیزات زمانگیری دقیق را بر روی کامارو نصب کرده است. 

به جز این موارد، خودروی مورد استفاده در پیست کاملا با نمونه‌ی تولیدی کامارو یکسان است و این به معنای وجود همان پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار V8 است که می‌تواند ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این میزان نیرو از طریق یک جعبه دنده‌ی خودکار هشت سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. سایر تجهیزات این خودرو شامل سیستم Magnetic Ride Control، سیستم کنترل کشش Performance Traction Management، رینگ‌های ۲۰ اینچی به همراه تایرهای Eagle F1 Supercar گودیر، ترمزهای برمبو، محافظ کامل بدنه، اسپویلر عقب ویژه‌ی ZL1، دیفیوزر و ۱۱ عدد خنک‌کن هستند. 

کاماور

آل اوپنهزر مهندس ارشد کامارو در این مورد می‌گوید:

برای حدود ۱۲ ثانیه (در حقیقت ۱۱.۶۷ ثانیه) سریع‌تر بودن نسبت به نسل قبلی، کاماروی نسل پنجم مجهز به پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و طراحی‌ها شده است. این پیشرفت‌ها شامل بهبود آیروداینامیک، کاهش وزن، پیشرانه‌ی LT4 هشت سیلندر ۶۵۰ اسب بخاری، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، سیستم تنظیم ارتفاع مگنتیک و سیستم لانچ کنترل می‌شوند. کامارو ZL1 جدید طراحی شده است تا در چالش برانگیزترین پیست جهان به رقابت بپردازد و این به این معنا است که این خودرو در هر پیست، جاده و پیست درگ دیگری نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

شورولت کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷ در خط مستقیم می‌تواند در عرض ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند و مسافت ۴۰۰ متر را می‌تواند تنها در ۱۱.۴ ثانیه طی کند. این خودرو نسبت به نسخه‌ی عادی کامارو حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبک وزن‌تر است و قیمت آن نیز معادل ۶۲ هزار و ۱۳۵ دلار است.

درو کاتل مهندس بخش هندلینگ و سواری کامارو در مورد این خودرو می‌گوید:

بسیاری از زمان‌های ثبت شده در پیست نوربرگ رینگ نمایشی هستند و کم فرمانی و یا بیش فرمانی بسیاری در آن‌ها مشاهده می‌شود، اما این مورد در مورد کامارو صدق نمی‌کند، این خودرو به شدت پایدار طراحی شده است و همزمان سواری آرامی نیز دارد. کامارو ZL1 به کمک سیستم تنظیم ارتفاع مگنتیک و بالانس عالی شاسی هم در سر پیچ‌ها و هم در سرعت‌های بالا بسیار عالی عمل می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات