لامبورگینی با همکاری دانشگاه MIT مواد سبک تر جدیدی را توسعه می دهند

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه بر کسی پوشیده نیست که لامبورگینی از جمله پیشتازان استفاده از فناوری فیبر کربن در صنعت خودرو است.
تبلیغات

استفاده از فناوری فیبر کربن توسط کمپانی لامبورگینی، قابل ستایش است، اما مانند هر کمپانی آینده‌نگر دیگری، لامبورگینی نیز در جا نمی‌زند و همواره به دنبال پیشرفت است. لامبورگینی دستیابی به موفقیت‌های تجاری آینده را چشم‌انداز خود قرار داده و برای این منظور، در حال همکاری با MIT، یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان، است.

همکاری لامبورگینی و MIT تا حد زیادی در مورد ساخت مواد جدیدی است که می‌توان آن‌ها را در وسایل نقلیه‌ی آینده به کار گرفت. این شرایط درست همانند زمانی است که لامبورگینی پیش از سایر شرکت‌ها، شروع به استفاده از فیبر کربن کرد، تنها با این تفاوت که کمپانی یاد شده این بار از مهندسان جوان و نابغه‌ی MIT کمک خواهد گرفت. مهندسان لامبورگینی با همکاری با همتایان خود در MIT به دنبال توسعه‌ی مواد سبک جدیدی هستند که این کمپانی را در رقابت با کمپانی‌های دیگر در بازار ابرخودروها که نوآوری در آن‌ها عنصری اصلی به حساب می‌آید، یک قدم جلوتر نگه می‌دارد.

اطلاعات و جزئیات بیشتری از این همکاری به‌ غیر از آنچه که ذکر شد منتشر نشده است. لامبورگینی با همکاری MIT می‌تواند کاربرد فیبر کربن را در محصولات خود توسعه دهد. در گذشته خبرهایی مبنی بر تلاش لامبورگینی برای یافتن راهی به‌ منظور سبک‌تر و مقاوم‌تر ساختن فیبر کربن جهت به کارگیری آن در پیشرانه‌ها، منتشر شده بود.

با وجود مهندسان MIT، راه برای لامبورگینی هموار می‌گردد تا با دستیابی به نوآوری‌های جدید، تحولی در صنعت ایجاد کنند. آیا همکاری با MIT می‌تواند تداعی‌گر دورانی باشد که لامبورگینی فرایند ساخت کامپوزیت مصنوعی را ابداع کرد؟ تنها زمان می‌تواند مسئله را روشن کند، اما قطعاً همکاری با MIT آینده‌ی روشنی را برای لامبورگینی رقم خواهد زد.

لامبورگینی در بهترین شرایط به سر می‌برد

اگر این سوال پرسیده می‌شد که کدام خودروساز با دانشگاه MIT برای توسعه‌ی موادی جدید با وزن سبک‌تر جهت استفاده در خودروهای آینده در حال همکاری است، قطعاً لامبورگینی یکی از اولین پاسخ‌ها خواهد بود. این امر حاکی از اعتباری است که لامبورگینی در صنعت خودروسازی کسب کرده است، چنین اعتباری تنها به دلیل ساخت ابرخودروهای فوق سریع، حاصل نشده است، بلکه راهکار و ابزاری که این کمپانی در توسعه و به کارگیری مواد سبک‌وزن در خودروهای خود، استفاده می‌کند، منجر به چنین نتیجه‌ای شده است.

امروزه استفاده از فیبر کربن هنوز هم جلب توجه می‌کند اما لامبورگینی نخستین بار از آن در اواخر دهه‌ی ۸۰ میلادی و در خودروی کانتاچ استفاده کرد. این نشان از اوج نوآوری و فناوری در این کمپانی است و اکنون پس از گذشت ۲۶ سال، هنوز هم در حال رقابت با دیگر شرکت‌ها جهت پیشی گرفتن از آن‌ها است. کامپوزیت‌های مصنوعی لامبورگینی را نیز نباید فراموش کرد. زمانی‌که صنعت خودرو، استفاده از فیبرکربن در مقیاس بزرگ‌تر را تجربه می‌کرد، لامبورگینی در حال توسعه‌ی روش‌هایی برای تکامل استفاده از فیبر کربن و شکل‌دهی آن به شکل‌هایی پیچیده‌تر بود. این تلاش‌ها منجر به ساخت کامپوزیتی مصنوعی گردید که برای اولین بار در خودروی لامبورگینی سستو المنتو دیده شد. امروزه کامپوزیت مصنوعی از طریق برنامه‌ی شخصی‌سازی Ad Personam لامبورگینی در دسترس است.

با نگاهی به آینده‌، روشن می‌شود که همکاری لامبورگینی با MIT تنها راهکار این کمپانی نیست. در ماه ژوئن امسال لامبورگینی آزمایشگاه ساختارهای کامپوزیتی پیشرفته‌‌ی خود را در سیاتل بازگشایی کرد که هدف آن کشف شیوه‌های جدید در توسعه‌ی مواد سبک‌وزن است. اخیراً نیز لامبورگینی یک توافقنامه با شرکت رایون میتسوبیشی به‌منظور توسعه‌ی شیوه‌های گسترش فیبر کربن در مقیاس انبوه را امضاء کرده است.

این‌ها شیوه‌هایی از تحقیق و توسعه‌اند که لامبورگینی در آن‌ها پیشرو است و آنچنان‌ که تاریخ عیان کرده، آن‌ها در این زمینه بهتر از دیگران عمل می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات