آیا ران دنیس مک لارن را ترک خواهد کرد؟

جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق شایعات منتشر شده احتمال می‌رود ران دنیس پس از ۳۶ سال حضور در مک‌لارن، این کمپانی را ترک کند.
تبلیغات

ران دنیس که در حال حاضر مدیرعامل، رئیس و موسس گروه تکنولوژی مک‌لارن است احتمال می‌رود که پس از خاتمه یافتن قراردادش در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، این کمپانی را ترک کند.

گروه تکنولوژی مک‌لارن درواقع مسئول تیم فرمول یک مک‌لارن است که توسط بروس مک‌لارن نیوزلندی در دهه شصت میلادی تاسیس شد. شایان ذکر است که مسئولیت برند خودروسازی مک‌لارن و کسب و کارهای مرتبط دیگر نیز با گروه تکنولوژی مک‌لارن است.

شایعه ترک ران دنیس زمانی پر رنگ شد که در ماه سپتامبر زمزمه‌های خرید مک‌‌لارن توسط اپل به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار به گوش می‌رسید. البته هنوز مشخص نیست که آیا این گفته‌ها به تصمیم ران دنیس ارتباطی دارد یا خیر.

یک سخنگوی گروه تکنولوژی مک‌لارن در مصاحبه‌ای شایعه ترک دنیس را رد کرده است اما به این موضوع اشاره کرده که گاهی اوقات سهامداران در مورد احتمال برابر شدن سهام صحبت می‌کنند.

در حال حاضر ران دنیس ۲۵ درصد از سهام کمپانی را در اختیار دارد. منصور اوژه، شریک تجاری وی نیز صاحب ۲۵ درصد از سهام کمپانی بوده و مابقی ۵۰ درصد سهام به دولت بحرین تعلق دارد.

در سال ۱۹۸۰ بود که دنیس به تیم مک‌لارن اف ۱ ملحق شد که البته در آن زمان با مشکلات زیادی همراه بود. دنیس و شریکان تجاری وی موفق به خرید این تیم شده و سپس آن را به مرور زمان توسعه دادند.

مک‌لارن تاکنون توانسته ۸ بار مقام اول را در مسابقات تولیدکنندگان دنیا به دست آورد که ۷ عدد از آنها در طول مدیریت دنیس کسب شد. این آمار در مسابقات فرمول یک جهان نیز شگفت‌آور است. در دوره مدیریت دنیس، مک‌لارن توانسته ۱۰ بار قهرمان فرمول یک جهان شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات