نخستین شاسی بلند تمام برقی آئودی E-Tron نام خواهد داشت

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نخستین خودروی شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی ساخت آئودی تنها با نام E-Tron شناخته خواهد شد و دارای کد نامی همانند سایر آئودی‌ها نخواهد بود.
تبلیغات

آئودی حقیقتا به نام e-tron علاقه‌مند است. این خودروساز برای سال‌هاست که از این نام برای اشاره به خودروهای هیبریدی نظیر A3 e-tron استفاده می‌کند و خودروی الکتریکی آزمایشی‌ مانند R8 e-tron نیز این نام را یدک می‌کشید که البته پروژه‌ی آن فورا کنار گذاشته شد. اما بزرگ‌ترین تلاش برای استفاده از این نام متعلق به زمان حال است و آئودی تصمیم گرفته است که نخستین خودروی کراس‌اوور تمام الکتریکی خود را بدون هیچ‌گونه عدد یا حرفی در نام آن و تنها با نام e-tron روانه‌ی بازار کند. 

به گزارش اتوکار، در نام گذاری این مدل‌ها آئودی از یک تاکتیک قدیمی که قبلا نیز استفاده کرده بود دوباره استفاده کرده است. آئودی همانطور که در دهه‌ی هشتاد میلادی نام (Quattro) را برای خودروهای چهارچرخ محرک خود انتخاب کرد حالا نیز قصد دارد تا با همین روش نام e-tron را در کلیه‌ی خودروهای برقی خود بکار ببرد. محصول جدید که برای رقابت با تسلا آماده شده است تنها با نام E-Tron به تولید خواهد رسید و البته برای جذابیت بیشتر نام خودرو، آئودی از حروف انگلیسی بزرگ نیز در نام آن استفاده کرده است. 

رئیس آئودی راپرت استادلر در مصاحبه با این نشریه گفته است که در آینده، مدل‌های الکتریکی و هیبریدی بیشتری به تولید خواهند رسید و از نام e-tron برای آن‌ها استفاده خواهد شد همانند مدل‌های A6 e-tron و A7 e-tron اما در این اس‌یو‌وی تنها نام e-tron مورد استفاده قرار خواهد گرفت و طراحی آن نیز باید شبیه به خودروی مفهومی e-tron Quattro Concept باشد که سال گذشته آن را دیدیم. استادلر همچنین اشاره کرد که نام e-tron در طولانی مدت تنها برای اشاره به محصولات تمام الکتریکی این کمپانی استفاده خواهد شد.

تولید این مدل قدم مهم و بزرگی برای آئودی است و در این راه با پسر عموی خود یعنی فولکس‌واگن در برنامه‌ی بزرگ تولید خودروهای الکتریکی مشارکت دارند. این برنامه‌ی عظیم که یورش بزرگ الکتریکی‌ها یا (big electric onslaught) نام دارد پس از رسوایی تقلب فولکس‌واگن در مورد آلایندگی خودروهای دیزلی مورد توجه قرار گرفته است. آئودی در تولید این خودروهای لوکس و جدید به طور مشخص تسلا را هدف گرفته است. پس در نهایت E-tron نامی است که بهتر است از حالا به شنیدن آن عادت کنید. باید امیدوار بود که آن‌ها روزی بتوانند نسخه‌ی الکتریکی از مدل R8 را نیز بسازند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات