همکاری مشترک تویوتا و سوزوکی به منظور توسعه تکنولوژی های سبز و ایمنی

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا و سوزوکی اعلام کرده‌اند که در حال تلاش برای آغاز همکاری مشترک به‌ منظور توسعه‌ی فناوری‌های سبز، IT و ایمنی هستند.
تبلیغات

سوزوکی و تویوتا پیشرفت‌هایی در شروع همکاری مشترک داشته‌اند که منجر به توسعه‌ی دوجانبه‌ی فناوری‌های جدید در حوزه‌های محیط‌ زیست، ایمنی و IT توسط این دو خودروساز ژاپنی می‌گردد.

آنها طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند:

سوزوکی با تمرکز بر وسایل نقلیه‌ی کوچک به‌ طور مداوم در حال بهبود فناوری‌های خود به‌منظور توسعه‌ی خودروهایی با توان رقابت با خودروهای گران‌قیمت است. اگرچه در رویارویی با فناوری‌های پیشرفته و آینده‌ی بحث‌های تحقیق و توسعه، سوزوکی تصمیم قاطعی نگرفته است.

علیرغم اینکه گفته می‌شود تویوتا در حال انجام کارهای تحقیق و توسعه در زمینه‌ی فناوری‌های مرتبط با حوزه‌های محیط‌ زیست، ایمنی و IT است، آنها معتقدند که رقبا در بازار کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی با استانداردسازی و همکاری با دیگر کمپانی‌ها در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری پیشرو هستند.

همکاری سوزوکی با فولکس‌واگن به‌ خوبی پیش نرفت و در یک جدال حقوقی تلخ، پایان یافت، در نتیجه این دو شرکت بسیار زودتر از شروع همکاری، از هم جدا شدند و سوزوکی ۲۰ درصد سهام خود را از فولکس‌واگن پس گرفت.

در همین زمان، تویوتا با همکاری مشترک بی‌ام‌و، در حال کار بر روی مدل سوپرای جدید خود بود که همچنین منجر به تولید Z5 نیز می‌شد. هر دو خودرو به صورت هیبریدی طراحی شده بودند و از قطعات مشترک بسیاری در آن‌ها استفاده شده بود. اما در آستانه‌ی تکمیل پروژه‌ی این دو خودرو، همکاری خاتمه یافت و توسعه‌ی فناوری نیز متوقف ماند.

در خصوص این قرارداد مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا می‌گوید:

محیط‌ زیست پیرامون صنعت خودرو مدام در حال تغییر است و برای بقاء باید توانایی پاسخ به این تغییرات را داشته باشیم. علاوه بر مباحث تحقیق و توسعه که هر شرکتی به‌طور خاص روی آن کار می‌کند، امروزه داشتن شریک‌های تجاری با هدف یکسان و مشابه بسیار مهم است. ما همیشه از فرصت‌های ایجاد همکاری‌های جدید استقبال می‌کنیم، این امر مشارکتی را ایجاد خواهد کرد که با پیشرفت در صنعت خودرو، ساخت و تولید خودروهای بهتر را نیز به‌ دنبال دارد.

مدیرعامل سوزوکی، اوسامو سوزوکی می‌گوید:

تویوتا از پیشروان صنعت بوده و قابل اعتمادترین شرکتی است که به‌طور فعال بر روی فناوری‌های متفاوت پیشرفته کار می‌کند. بسیار خوشنودم که کمپانی سوزوکی در حال آغاز گفتگوهایی با تویوتا است که منجر به ایجاد همکاری‌های مشترک خواهد شد. در ابتدا با رئیس هیأت مدیره‌ی تویوتا، شویچیرو تویودا، صحبت کردم و بسیار مشعوفم که مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا نیز علاقه به همکاری دارد.

هنوز هیچکدام از سخنگوهای این دو کمپانی در انگلستان اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با همکاری‌شان ارائه نکرده‌اند اما باید منتظر اطلاعات بیشتری از مراکزشان در ژاپن بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات