بی ام‌و M4 نسخه‌ی ویژه ای برای بزرگداشت مسابقات DTM

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌و برای پاسداشت جایگاه مارکو ویتمن در مسابقات DTM سال ۲۰۱۶ اقدام به عرضه‌ی نسخه‌ی خاصی از مدل M4 کرده است.
تبلیغات

بی‌ام‌و برای ادای احترام به جایگاه راننده‌‌ی خود، مارکو ویتمن در مسابقات DTM سال ۲۰۱۶ اقدام به عرضه‌ی نسخه‌ی خاصی از مدل M4 با نام DTM Champion Edition کرده است. در ادامه همراه زومیت باشید.

مدل M4 DTM Champion Edition در حقیقت نسخه‌ای ارتقا یافته و ویژه از M4 است که تولید آن تنها به ۲۰۰ دستگاه محدود شده است. پیشرانه‌ی شش سیلندر تویین توربوی این مدل دارای ۳ لیتر حجم است و همانند مدل M4 GTS به سیستم تزریق آب (water-injection) مجهز شده است. 

با این تفاسیر پیشرانه‌ی مدل یاد شده می‌تواند ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند که از این نظر نیز با مدل GTS برابری می‌کند. شتاب صفر تا صد مدل DTM Champion Edition معادل ۳.۸ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی بر روی ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در کنار تغییرات اعمال شده در بخش پیشرانه، این خودرو از نظر ظاهری نیز متمایز می‌باشد. بارزترین تغییر مدل جدید این است که تمامی ۲۰۰ دستگاه تولیدی آن به رنگ سفید آلپاین رنگ آمیزی خواهند شد و طرح سه رنگ مشهور بی‌ام‌و نیز بر روی بدنه‌ی آن‌ها کار شده است. همچنین بهینه‌سازی‌هایی نیز در بخش آیرودینامیک خودروها منظور شده است که شامل نصب کانارد بر روی سپر جلو، اسپلیتر جلوی بزرگ‌تر، آینه‌های جانبی فیبر کربنی، رکاب بغل اسپرت، دیفیوزر عقب و باله‌ی بزرگ و قدرتمند عقب هستند. رینگ‌های این مدل نیز به رنگ خاکستری خاصی رنگ‌آمیزی شده‌اند و ترمزها نیز از نوع کربن سرامیکی هستند.

در داخل کابین مدل M4 DTM Champion Edition استفاده از صندلی‌های اسپرت و باکتی مدل M به چشم می‌خورد، این صندلی‌ها از جنس فیبر کربن هستند و روی آن‌ها با چرم آلکانترا روکش شده است. فرمان اسپرت خودرو نیز از نوع M و دارای پوشش چرم مرینو است. صندلی‌های عقب نیز جای خود را به رول بار محافظتی داده‌اند و در نقاط دیگر کابین نیز استفاده از چرم آلکانترا به چشم می‌خورد.

قیمت بی‌ام‌و M4 DTM Champion Edition در کشور آلمان از ۱۶۲,۹۲۶ دلار آغاز می‌شود.    

بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات