جزئیات پیکاپ مرسدس بنز در ماه اکتبر منتشر می‌شود

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز در ماه اکتبر مشخصات و جزئیات نخستین مدل از پیکاپ خود را اعلام خواهد کرد.
تبلیغات

جزئیات و مشخصات اولین خودروی پیکاپ چندکاره‌ی مرسدس بنز، اواخر این ماه منتشر خواهد شد، این خبر را گروه رنو-نیسان منتشر کرده است. در ادامه همراه زومیت باشید.

رونمایی از مشخصات این خودرو در ادامه‌ی همکاری دو برند رنو نیسان و مرسدس بنز برای توسعه‌ی یک خودروی پیکاپ جدید صورت خواهد گرفت. مرسدس بنز قبلا وجود این پروژه را اعلام کرده بود اما حالا اطلاعات و جزئیات بیشتری از این خودرو به دستمان خواهد رسید.

اینطور اعلام شده است که این مدل توسط دایملر و برای نیازهای تخصصی مشتریان در اروپا، استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین طراحی شده است.

همچنین گفته شده است که این خودرو ویژگی های متمایز یک مرسدس بنز را خواهد داشت و تولید آن در کارخانه‌ی رنو در کوردوبای آرژانتین و کارخانه‌ی نیسان در بارسلونای اسپانیا صورت خواهد گرفت. در این کارخانه‌ها در کنار این خودرو، وانت‌های نیسان NP300 Frontier و رنو آلاسکان نیز تولید خواهند شد.

نیسان
نیسان

البته این مدل از نیسان ناوارا و تعداد زیادی از وانت‌های دیگر بازار استرالیا جدا است که همگی در تایلند به تولید می‌رسیدند. البته استثناهایی نیز در این بین وجود داشت، مانند فولکس واگن آماروک ساخت آرژانتین و یا سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت ساخت کره‌‌جنوبی و البته وانت‌های چینی مانند فوتون، تونلند و گریت‌وال که در کشور چین به تولید می رسیدند.

در بیانیه‌ی مرسدس بنز آمده است که این شرکت در ماه اکتبر جزئیات بیشتری را از طراحی، اهداف و بازاریابی این پیکاپ منتشر می‌کند.

دایملر (به عنوان کمپانی مادر مرسدس بنز) در همکاری با گروه رنو نیسان از بخش‌هایی از مدل‌های مرسدس بنز کلاس A، اینفینیتی Q30 و اینفینیتی QX30 در این پیکاپ استفاده خواهند کرد.

کالوس گون، مدیر عامل اجرایی و رئیس گروه رنو نیسان در این مورد می‌گوید:

همکاری‌ و مشارکت رنو نیسان و دایملر رشد زیادی کرده است. این مشارکت طی سال‌ها و بر اساس اعتماد و روح همکاری گسترش پیدا کرده است نتایج آن برای هر دو شرکت سودمند بوده است. ما با استفاده از مشارکت در توسعه و کاهش هزینه‌های تولید قادر شده ایم تا وارد کلاس‌های جدیدی از خودروها شویم و خودروهایی با قیمت رقابتی‌تر و البته تکنولوژی بالاتر را به مشتریان خود عرضه کنیم.
مرسدس بنز

دکتر دیتر زیچه، مدیر مرسدس بنز و رئیس هیئت مدیره‌ی دایملر نیز در مورد این همکاری گفته است

طراحی و توسعه‌ی این مدل‌ها فراتر از یک برند و محدودیت‌های جغرافیایی است. در همکاری‌های هفت سال اخیر ما موفق شدیم شراکت و همکاری خود در زمینه‌ی خودروهای تجاری را از قطعات به پلتفرم و از توسعه‌ی مشترک به تولید مشترک گسترش دهیم. ما از تیم‌های متنوعی از متخصصین شایسته در این پروژه استفاده کردیم که فارق از محل زندگی شان چه پاریس، اشتوتگارد یا یوکوهاما باشد، دارای بهترین ایده‌ها هستند، بنابراین تعهد و همکاری ما در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

ما قبلا نیز گزارش داده بودیم که وانت جدید مرسدس بنز (نام این خودرو نیز هنوز اعلام نشده است) در مدل‌های پایه‌ی کاری و همچنین مدل‌های AMG که دارای ظاهری بهتر هستند ارائه خواهد شد. البته انتظار نداشته باشید که در زیر کاپوت آن اثری از AMG را مشاهده کنید. 

میشایل بارتخ، مدیر فولکس واگن استرالیا هفته‌ی گذشته در مصاحبه ای گفت که هیچ ترس و نگارنی از ورود مرسدس بنز به بازار پیکاپ‌های استرالیا برای رقابت با پیکاپ آلمانی دیگر یعنی فولکس واگن آماروک ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات