نتایج جدیدترین تست‌های تصادف ANCAP

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
محصولاتی از بی‌ام‌و، جیپ و فولکس واگن موفق به دریافت پنج ستاره‌ی ایمنی از آزمایش‌های موسسه‌ی ANCAP استرالیا شد.
تبلیغات

سه خودروی شاسی بلند موفق به کسب حداکثر امتیاز پنج ستاره از موسسه‌ی ANCAP استرالیا شدند. این سه خودرو بی‌ام‌و X1 جدید، جیپ رنِگِید (Renegade) و فولکس واگن تیگوان هستند. در ادامه‌ی خبر همراه زومیت باشید.

در حالی که هر سه خودروی مورد آزمایش موفق به دریافت نمره‌ی خوبی در تمامی انواع تست‌های تصادف شدند، دو خودروی آلمانی حاضر در این تست به خاطر وجود سیستم‌های ایمنی فعال خود همانند سیستم ترمز خودکار اضطراری به صورت استاندارد، مورد تحسین قرار گرفتند. 

تست تصادف

جیمز گودوین، مدیر اجرایی ANCAP می‌گوید:

تیگوان جدید مجهز به سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) در سرعت‌های بالا و سرعت‌های پایین و سیستم فعال کمکی انحراف از مسیر است که در صورت منحرف شدن خودرو، اقدام به اصلاح مسیر می‌کند. این سامانه‌ها در تمامی مدل‌های تیگوان به صورت استاندارد موجود هستند. بی‌ام‌و X1 نیز به سیستم (AEB) مجهز است، البته این سیستم در بی‌ام‌و یک گام جلوتر است و می‌تواند با تشخیص دادن عابر پیاده نیز ترمزگیری کند. بی‌ام‌و در کنار این سیستم‌ها به کاپوت Pop-up نیز مجهز است که خطر تصادف را باز هم کاهش می‌دهد.
تست تصادف

در این بین، جیپ رنگید دارای مقاومت ساختاری خوبی در تمامی شرایط برخورد است، اما در این خودرو از سیستم‌های ایمنی فعالی که در بی‌ام‌و و فولکس واگن موجود هستند، خبری نیست.

مدل چهارچرخ محرک فولکس واگن تیگوان و مدل دیفرانسیل جلوی جیپ رنگید که همگی پس از ماه می ۲۰۱۶ تولید شده‌اند، توانستند برای سال ۲۰۱۶ پنج ستاره‌ی ایمنی را دریافت کنند. اما برای بی‌ام‌و که تولید آن از سال گذشته شروع شده است، مهر تاریخ ۲۰۱۵ در نظر گرفته شد.

گودوین در این مورد گفت:

مهر تاریخ تست‌های ایمنی نکته‌ای است که از این پس خریداران خودرو باید در مقایسه‌های خود، آن را نیز لحاظ کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات