سدان الکتریکی GLM G4 معرفی شد

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی ژاپنی GLM در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2016 از ابر سدان الکتریکی خود رونمایی کرد.
تبلیغات

کمپانی GLM، که توسط مدیرعامل سابق سونی، نوبویوکی ایدی (Nobuyuki Idei) بنیان‌گذاری شده است، ابر خودرویی سریع و کارآمد با نام G4 را به تولید رسانده است.

جی ال ام G4

سطح کار و کیفیت محصولات GLM به قدری بالا است که بعضی از افراد این کمپانی را تسلای ژاپن می‌نامند. GLM برای ساخت مدل G4 از کمپانی هلندی Savage Rivale کمک گرفته است. به همین دلیل شباهت‌هایی میان G4 و خودروی بنزینی Savage Rivale موسوم به GTR مشاهده می‌شود، با این تفاوت که در خودروی Savage Rivale از پیشرانه‌ای ۸ سلیندر و با حجم ۶.۲ لیتر استفاده شده که توسط جنرال موتورز ساخته شده است.

جی ال ام G4

باتری‌های G4 در فضای بین ۲ اکسل خودرو قرار دارند و این امر باعث توزیع وزن مناسب در آن شده است. لازم به ذکر است که GLM در ساخت این خودرو از کمک مهندسان پیشین نیسان و تویوتا نیز بهره برده است.

جی ال ام G4

به لطف دو پیشرانه‌ی الکتریکی به‌کار رفته در این خودرو که قادر به تولید ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور هستند، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن تنها ۳.۷ ثانیه است، طبق ادعای GLM، این خودرو با یک بار شارژ قادر به طی کردن مسافت تقریبی ۴۰۰ کیلومتر است که در مجموع عملکرد کاملا راضی‌کننده‌ای محسوب می‌شود.

جی ال ام G4
جی ال ام G4
جی ال ام G4

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات