ارائه اولین پیشرانه درون‌ سوز توربو، با ضریب تراکم متغیر توسط اینفینیتی

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
در جریان برگزاری نمایشگاه پاریس، کمپانی اینفینیتی در غرفه‌ی خود، از آخرین دستاورد خود در زمینه‌ی موتورهای درون‌سوز بنزینی رونمایی کرد.
تبلیغات

در نمایشگاه اتومبیل پاریس امسال، کمپانی اینفینیتی بسیار دست پر حاضر شده است. با بازدید از غرفه‌ی این کمپانی، علاوه بر خودروهای QX اسپرت و Q50، که تغییراتی اساسی و انقلابی در طراحی را ارائه دادند، دستاورد اساسی دیگری در زمینه‌ی پیشرانه‌های جدید این خودروساز توجه همه را به خود جلب کرده است. اولین پیشرانه‌ی تولیدی توربوی جهان با ضریب تراکم متغیر معروف به VC-Turbo.

چند ماه پیش اخبار این دستاورد در فضای مجازی و اینترنت پراکنده شده بود، و حالا اینفینیتی آماده برای ارائه‌ی آن است. به طور خلاصه، این پیشرانه یک نمونه‌ی ۲ لیتری توربو است که از لحاظ بهینگی مانند پیشرانه‌های دیزلی عمل می‌کند ولی معایب آن‌ها را نیز ندارد. این موتور برای ارائه‌ی حداکثر قدرت ۲۶۸ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور طراحی شده است. ضریب تراکم سوخت این پیشرانه، از ۸:۱ تا ۱۴:۱ بسته به شرایط تغییر می‌کند. ضریب ۸:۱ و نزدیک به آن برای قدرت و عملکرد بالاتر و ضرایب نزدیک ۱۴:۱ برای ارائه‌ی حداکثر بهینگی و کاهش مصرف سوخت به کار می‌روند.

vc turbo

برای دست‌یابی به این منظور، اینفینیتی از سیستم چند اتصاله در این پیشرانه استفاده کرده، که قادر است ارتفاع پیستون‌ها را تنظیم کند تا ضرایب مختلفی در پیشرانه حاصل شود. این پیشرانه در عین بهینگی در شرایط عادی،‌ می‌تواند در صورت نیاز قدرت یک موتور ۶ سیلندر را ارائه کند.

هنوز اطلاعات مربوط به کارایی و استهلاک این پیشرانه در دسترس نیست، ولی این دستاورد نقطه‌ای کلیدی در صنعت خودروسازی خواهد بود. ضریب متغیر پیشرانه خواسته‌ی بسیاری از کمپانی‌های مطرح دنیا است، چون مرزهای قابل دسترس تکنولوژی پیشرانه‌ها را فراتر از قبل برده و مسیر پیشرفت بیش از پیش را برای آن‌ها باز می‌کند.

vc turbo
vc turbo
vc turbo
vc turbo
vc turbo
vc turbo
vc turbo
vc turbo
vc turbo
vc turbo
vc turbo
vc turbo

نظر شما درباره این تکنولوژی چیست؟

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات