رونمایی از کیا سول توربو با قدرت 201 اسب بخار

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
در جریان نمایشگاه خودروی پاریس 2016 کیا از نسخه‌­ی جدید سول توربو رونمایی کرد.
تبلیغات

ماه می گذشته، کمپانی کیا با انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی جذاب، از تولید نسخه­‌ی توربوشارژ سول در زمستان سال جاری خبر داد. پس از ماه­‌ها انتظار، بالاخره کیا سول توربو، که در بازار اروپا با نام سول SX به‌­فروش خواهد رسید، معرفی شد.

بدون شک مهم­‌ترین بخش سول جدید زیر کاپوت آن قرار دارد. جایی که موتور آشنای چهار سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژر مدل‌های ولستر توربو و الانترای اسپرت قرار گرفته است. این موتور نیز مانند عموزاده‌­های خود ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید می­‌کند. این میزان قدرت از آن جهت حائز اهمیت است که موتور سول عادی قادر به تولید ۱۶۴ اسب بخار قدرت بود و کیا به­‌جای استفاده از موتور ۲ لیتری با تنفس طبیعی برای بهبود قدرت آن، تنها با استفاده از یک توربوشارژر ۳۷ اسب بخار به قدرت موتور ۱.۶ لیتری افزوده است. همچنین، این موتور به یک جعبه‌­دنده­‌ی اتوماتیک 7۷ سرعته‌­ی جدید با کلاچ دوگانه مجهز شده است. کیا هنوز خبری از جعبه‌­دنده‌­ی دستی برای این مدل نداده است اما امیدواریم که این جعبه­‌دنده به لیست پیشنهادات کیا افزوده شود. طبق اعلام رسمی این کمپانی، کیا سول توربو در ۷.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست می­‌یابد و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

کیا سول SX

به­‌جز تغییرات موتوری، سول توربو در داخل و ظاهر نیز تغییراتی جزیی را تجربه کرده است تا به‌­راحتی بتوان آن را از سول معمولی تشخیص داد. برای مثال، طراحی جلوپنجره‌­ی آن بزرگ­‌تر و خشن­‌تر شده است و رکاب درها اندکی پهن­ شده­‌اند. رینگ­‌های ۱۰ پره­‌ی ۱۸ اینچی منحصربه­‌فرد در کنار خطوط نازک قرمز رنگ بدنه و یک اگزوز دوقلو زیبایی خاصی را به این خودرو بخشیده‌­اند. داخل سول SX از چرم و پارچه­‌ی مشکی رنگ استفاده شده است و در دوخت فرمان آن از رنگ نارنجی بهره برده شده است.

طبق اعلام کیا، این خودرو هم‌­اکنون در اروپا قابل سفارش است و هنوز باید مدت اندکی در انتظار معرفی نسخه‌­ی آمریکایی این خودرو باشیم.

کیا سول SX
کیا سول SX
کیا سول SX
کیا سول SX
کیا سول SX
کیا سول SX
کیا سول SX
کیا سول SX
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات