تماشا کنید: سیستم خودران تسلا رانندگان بی‌توجه را تنبیه می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی تسلا برای اصلاح روش نگرش مشتریان به سیستم خودران اتومبیل­‌هایش راه جالبی را در پیش گرفته است.
تبلیغات

تسلا همواره در حال بهبود سیستم خودران خود است تا ایرادهای آن را به حداقل برساند، اما مدتی است که این کمپانی مسئولیت‌­هایی را بر عهده‌­ی رانندگان می‌­گذارد و تأکید دارد تا مشتریان از دستورالعمل­‌ها پیروی کنند.

در به‌روزرسانی نسخه­‌ی ۸.۰ از نرم­‌افزار این سیستم، تسلا تمام تلاش خود را کرده است تا تمامی بهانه‌‌ها را از رانندگان بی­‌توجه بگیرد. در این بروزرسانی علاوه بر هشدارهای جدی­‌تر، شاهد تنبیه راننده توسط سیستم خودران نیز هستیم. تنبیهی که شامل محرومیت در استفاده از برخی قابلیت­‌های سیستم خودران می‌­شود.

سیستم خودران تسلا پس از اعلام هشداری، که به هشدار «۳ اخطار و بعد اخراج» معروف شده است، برخی از امکانات را غیرفعال می‌کند و شما را مجبور می­‌کند تا بدون آن­‌ها به رانندگی بپردازید. همانطور که در ویدیو مشاهده خواهید کرد، هنگام فعال کردن سیستم خودران پیام زیر روی مانیتور داشبورد ظاهر می­‌شود:

لطفاً دست­‌های خود را روی فرمان نگهدارید. آماده باشید تا در صورت لزوم کنترل را به‌­دست بگیرید.

پس از مدتی (تقریباً ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه) رانندگی، بدون آنکه دستان شما فرمان را لمس کند، اطراف مانیتور خودرو شروع به چشمک زدن می­‌کند و هشدار زیر روی آن نقش می‌­بندد:

فرمان را بگیرید.

سپس، سه مرحله‌ی هشدار صوتی به راننده داده می­‌شود و در صورت عدم توجه به هشدارها پیام زیر روی مانیتور ظاهر می‌­شود:

فرمان خودکار در ادامه­‌ی راه غیر فعال است. برای کنترل خودرو فرمان را در اختیار بگیرید.

برای استفاده­‌ی مجدد از سیستم خودران تسلا باید توقف کنید و خودرو را در حالت پارک قرار دهید. با این امید که از این تنبیه درس گرفته باشید. ویدیوی زیر این روش تنبیهی را در عمل نشان می‌­دهد.

تسلا بارها در اطلاعیه­‌های خود اذعان کرده است که سیستم خودران این کمپانی بی­‌نقص نیست و راننده باید همواره آمادگی به­‌دست گرفتن کنترل را داشته باشد. سیستم خودران تسلا تاکنون، مقصر اصلی در چندین تصادف شناخته شده است که از جمله‌­ی آن­ها می‌توان به دو تصادف منجر به مرگ اشاره کرد. با افزایش فشارها و زیر ذره­‌بین قرار گرفتن این کمپانی به دلیل تصادفات رخ داده، تسلا سعی دارد تا علاوه بر بهبود تکنولوژی خودران خود، مشتریان را از محدودیت‌­های این سیستم و مسئولیت­‌های رانندگان آگاه سازد.

نظر شما درباره‌­ی این راه­‌حل تسلا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات