مشارکت جیلی در پروژه‌ی رکورد سرعت Bloodhound

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت چینی جیلی برای شکستن رکورد سرعت زمینی در پروژٰه‌ی Bloodhound مشارکت می‌کند.
تبلیغات

تیم بلادهاوند بریتانیا از شرکت خودروسازی جیلی چین سرمایه‌ی اساسی را دریافت خواهد کرد و با استفاده از آن رکورد سرعت روی زمین را خواهد شکست، این رکورد شکنی برای ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است و در کشور آفریقای جنوبی انجام خواهد شد. در ادامه همراه زومیت باشید. 

SSC

جیلی که هم اکنون شریک ولوو نیز محسوب می‌شود، اصلی‌ترین حامی مالی و شریک تیم اتومبیل بلادهاوند است. بر اساس این قرار داد سه ساله، از تکنولوژی‌‌های شرکت جیلی در ساخت خودروی مافوق صوت جدید بلادهاوند با نام SSC استفاده خواهد شد و بر روی بدنه‌ی این خودرو نیر نام و نشان جیلی را مشاهده خواهیم کرد.

SSC

جگوار نیز که از سال ۲۰۱۴ یکی از پشتیبانان بلادهاوند است همچنان به نقش خود در زمینه‌ی کمک‌های فنی ادامه خواهد داد و البته پیشرانه‌ی ۵ لیتری هشت سیلندر خود را نیز برای استفاده به عنوان پمپ سوخت خودروی SSC در اختیار بلادهاوند قرار خواهد داد. سایر شرکای این تیم شامل رولزرویس، کاسترول، لاکهید مارتین و تیسان کراپ هستند.

SSC

خودروی SSC طولی معادل ۱۳.۵ متر دارد و قدرت تولیدی آن به طور متناوب معادل ۱۳۵ هزار اسب بخار است. کلیدی‌ترین بخش‌ این خودرو را پیشرانه‌ی جت EJ2000 ساخت رولزوریس تشکیل می‌دهد که در جت جنگنده‌ی یوروفایتر تایفون نیز مورد استفاده قرار گرفته است. بخش دیگر راکت‌های هیبریدی سفارشی ساخت صنایع دفاعی Nammo و پیشرانه‌ی V8 جاگوار است که به عنوان پمپی برای فرستادن سوخت پراکسید هیدروژن اکسید شده به راکت‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

SSC

خودروی SSC بلادهاوند نخستین بار در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و سپس برای انجام تست‌‌های سازه مورد استفاده قرار گرفت. با این وجود این تیم کمی پس از آن به مشکل مالی برخورد و مجبور شد ادامه‌ی پروژه را متوقف کند. حالا با ملحق شدن جیلی به این تیم، بلادهاوند دوباره کارهایش را از سر خواهد گرفت.

قدم بعدی این است که SSC را تکه تکه کرده و پس از انجام بهینه سازی‌ها بر روی آن، خودرو را برای انجام تست‌های بخش نیرومحرکه در تابستان ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار دهند. پس از اینکه این تست با موفقیت انجام شود، تیم یکبار دیگر تست مقاومت سازه را روی خودرو انجام خواهد داد و سپس برای رکورد گیری نهایی به آفریقای جنوبی خواهد رفت. 

SSC

رکورد سرعت زمینی در حال حاضر متعلق به خودروی Thrust SSC است که در سال ۱۹۹۷ موفق شد با رانندگی اندی گرین به سرعت ۱۲۲۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. گرین هدایت خودروی بلادهاوند SSC را نیز عهده دار خواد بود و انتظار می‌رود که بتواند به سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

یکی دیگر از اهداف پروژه‌ی بلادهاوند به جز شکستن رکورد سرعت بر روی زمین، تشویق جوانان برای تحقیقات و مطالعه در زمینه‌های علمی، ریاضیات، مهندسی و تکنولوژی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات