شرکت HERE جمع آوری آنی اطلاعات ترافیک را آغاز کرد

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرمایه‌گذاری سه غول خودرو‌سازی آلمانی بر روی شرکت Here پاسخ داده و قرار است این شرکت اطللاعات آنی ترافیکی را از خودرو‌های آئودی، بی ام و و مرسدس بنز گردآوری کند.
تبلیغات

جمع‌آوری اطلاعات سنسور‌ خودرو‌های مختلف در جاده و گردآوری آن بر روی یک پایگاه داده واحد و ارائه آن به خودر‌و‌های مختلف زمینه‌ساز ایجاد سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته و همچنین خودرو‌های خودران است. به طور مثال وقتی کسی یک جاده را تا انتها بپیماید، طی یک تماس تلفنی به شما اطلاع دهد که حتما زنجیر چرخ داشته باشید، چرا که جاده بسیار لغزنده است. در واقع شما را آگاه و آماده مقابله با یک خطر بالقوه کرده است. تصور کنید که سیلی از اطلاعات مختلف از شرایط پیش‌روی جاده شما در اختیارتان قرار گیرد، مطمئنا خودرو و سیستم‌های پیشرفته خودرو برای مقابله با آن بسیار آماده‌تر خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این اطلاعات و نحوه گردآوری آن با زومیت همراه شوید.

collecting-data-here

ارائه یک پایگاه داده بر اساس پایگاه داده ابری (Cloud database) با جزییات دقیق نقشه‌های سه بعدی که می‌تواند به صورت آنی (real time) بروز شود، می‌تواند سبب توسعه خودر‌وهای خودران و همچنین سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته شود. یکی از شرکت‌هایی که روی چنین پایگاه داده‌ی حقیقی‌ای کار می‌کند شرکت Here می‌باشد. این شرکت یکی واحد‌های سابق نوکیا است که در سال ۲۰۱۵ توسط شرکت‌های آئودی، بی ام و و مرسدس بنز خریداری شده است.

در حال حاضر Here پایگاه داده‌ی خود را ساخته و اسم آن‌ را پلتفرم Open Location نامیده است که می‌تواند روی خودرو‌ها ایفای نقش کنند. این پلتفرم قرار است که بر روی خودرو‌های شرکت‌های خودروسازی بی بی ام و، آئودی و مرسدس بنز پیاده‌سازی شود و  با استفاده از سنسور‌های داخلی خود داده‌های مورد نیاز این پایگاه را به صورت آنی جمع‌آوری نمایند. در نهایت این پلتفرم شرکت Here شامل داده‌هایی از شرکت‌های مختلف خودروسازی خواهد بود.

این داده‌ها شامل سرعت، جهت و موقعیت خودرو، اطلاعاتی در مورد این‌که ترمز‌ها به صورت ناگهانی گرفته شده یا چراغ خطر برای خودرو روشن است، اطلاعات مربوط به ترافیک، علائم غیر دائمی همچون ساخت و ساز در جاده، ترافیک مربوط به تصادف یا انحراف، خطرات محیطی یا شرایط جاده‌ای است که به طور مثال توسط سنسور باران، استفاده سنگین از برف‌پاک کن، کم شدن نیروی جلو برنده تایر‌ها یا استفاده از چراغ مه‌شکن تعیین می‌شود:

collecting-data-here

همه این داده‌ها می‌تواند به صورت یک شکل در یک نقشه دقیق شرایط جاده گرد‌آوری شوند. راه‌بندان، شرایط خطرناک جاده یا دیگر داده‌ها و اطلاعات مهم می‌تواند سبب پیشرفت خودر‌وسازی شود. در ابتدا نقشه‌ها دارای سرویس‌های پایه‌ای هستند ولی در انتها می‌توانند برای سیستم‌های کمک‌راننده و در نهایت خودرو‌های خودران بسیار مفید و اثر بخش باشد. اطلاعات پایه‌ای شامل اطلاعات آنی از شرایط ترافیکی جاده، جهت ترافیک و خطرات بالقوه و حتی جای پارک است. مرحله بعد شامل اطلاعاتی است که جاپارک‌ مناسب برای پارک خودرو را به راننده نمایش می‌دهد. علاوه بر این، این پلتفرم میزان دسترسی به آن جا‌ی پارک و همچنین زمان پارک را برای هر دو سمت خیابان بر اساس داده‌های گذشته رانندگی تخمین می‌زند. همچنین مسائلی از قبیل میزان هزینه‌های پارکینگ، رایگان بودن جاپارک و یا آپشن‌های کم‌هزینه موجود پارکینگ را در اختتیار راننده می‌گذارد.

همچنین اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعاتی از خودرو برادر بزرگتر خود بگیرید، Here پاسخ داده است که اطلاعات ارائه شده از خودرو‌ها ناشناس خواهد بود و این داده‌ها هیچ شناسه شخصی ندارند و به داده‌های ورودی متصل هستند.

collecting-data-here

در نهایت این شرکت Here از ایجاد اولین سرویس تجاری در دسترس برای مشتریان داخل و خارج شرکت‌های خودر‌‌وسازی در آینده‌ای نزدیک (۶ ماهه اول سال ۲۰۱۷ ) خبر می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات