تماشا کنید: چینی‌ ها تسلا مدل اس را هک کردند

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدتی است که بحث امنیت سایبری خودروهای جدید داغ شده و با هک شدن تسلای مدل اس، نیاز به تامین امنیت بیش از پیش احساس می­‌شود.
تبلیغات

محققان آزمایشگاه امنیت سایبری کین (Keen Security Lab) در چین، موفق شده‌­اند تا راهی را برای هک کردن تسلای مدل اس پیدا کنند. با اینکه تسلا هم‌­اکنون این ایراد امنیتی را برطرف کرده است اما، در دنیایی که خودروها هر روز بیشتر به شبکه‌­ی اینترنت و حتی به یکدیگر متصل می­‌شوند، شاهد افزایش چنین اخباری خواهیم بود. خوشبختانه در این مورد خاص، محققان تنها به­‌دنبال اثبات عملی بودن چنین خرابکاری­‌هایی بوده­‌اند و قصد آسیب رساندن به کسی را نداشته‌­اند. با زومیت همراه باشید.

اما این تیم چینی قادر به انجام چه خرابکاری­‌هایی بوده است؟ بزرگ­‌ترین ادعای این تیم نفوذ به سیستم ترمز مدل اس از فاصله­‌ی ۱۹ کیلومتری است، ادعایی که تسلا آن را زیر سوال می­‌برد. همچنین، این تیم چینی اعلام کرده است که می‌­تواند به صفحه­‌های نمایش خودرو نفوذ کرده و آن‌ها را از کار بیاندازد. حرکت دادن صندلی‌­ها و روشن کردن برف پاک­‌کن­‌ها از دیگر اعمالی است با هک کردن این خودرو قابل انجام است. همانطور که در ویدیو خواهید دید، ساموئل ال وی (Samuel Lv)، رئیس آزمایشگاه امنیت سایبری کین، اعلام می‌کند که هک کردن این خودرو ماه‌­ها زمان برده است و از همه مهم­تر، برای انجام این خرابکاری‌­ها هیچ­‌گونه تغییر فیزیکی در خودرو ایجاد نشده است و تمام این اعمال از راه دور قابل انجام است.

دانلود با کیفیت 360p/دانلود با کیفیت 720p

یک سخنگوی رسمی شرکت تسلا در گفت­گو با AutoblogGreen گفته است:

تنها 10 روز پس از دریافت این گزارش، کمپانی تسلا بروزرسانی­ (v7.1,2.36.31) را برای نرم­‌افزار خود منتشر کرده است و در آن مشکلات امنیتی بالقوه را پوشش داده است. مشکل امنیتی‌­ای که این گروه چینی آن را کشف کرده‌­اند، تنها در صورتی خطرناک است که از یک مرورگر وب استفاده شود و خودرو نیز به یک شبکه­‌ی بی­‌سیم ناامن متصل باشد. طبق تحقیقات مبتنی بر واقعیت ما، ریسک این باگ امنیتی برای مشتریان ما بسیار اندک بوده است اما با این‌حال، ما به سرعت به این باگ امنیتی واکنش نشان دادیم.ما با نهادهای تحقیقاتی در حوزه‌ی امنیت تعامل داریم تا میزان امنیت محصولاتمان را آزمایش کنند و این امکان را برای ما فراهم کنند تا قبل از بروز مشکل برای مشتریانمان این خطرها را برطرف نماییم.ما از این تیم چینی برای کشف این ایراد امنیتی سپاسگزاریم و در راستای برنامه­‌ی تشویقی "کشف ایرادات امنیتی" شرکت تسلا، جوایزی به آن‌­ها اهدا خواهد شد.

با واکنش سریع تسلا به این ایراد امنیتی، آرامشی نسبی به مشتریان این کمپانی بازگشته است و بعد از گذشت حدود یک هفته‌ونیم می‌­توانند با خیالی آسوده از خودروی خود استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات