سیتروئن از خودرو رالی C3 مدل 2017 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ستیروئن در نمایشگاه پاریس امسال از مدل C3 WRC رونمایی خواهد کرد و با آن به رقابت با فورد فیستا ST خواهد پرداخت.
تبلیغات

مدل مفهومی از خودروی سیتروئن C3 WRC برای سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. این خودرو از سال آینده در مسابقات جهانی رالی یا همان WRC که توسط FIA برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد، انتظار می‌رود که این خودرو به رقابت جدی با فورد فیستا ST بپردازد. در ادامه‌ی مطلب همراه زومیت باشید.

سیتروئن C3 WRC

با وجود پیروزی‌های بسیاری که سیتروئن در مسابقات رالی داشته اما این خودروساز هیچگاه از نام‌های درشت مسابقه ای در مدل‌های خیابانی خود استفاده نکرده است اما این روال در آینده ادامه نخواهد یافت و منابعی از درون این شرکت گزارش داده اند که مدلی ویژه از C3 در راه است. 

سیتروئن C3 WRC

مدل C3 WRC نوید بخش بازگشت دوباره‌ی سیتروئن با مسابقات رالی پس از سال‌ها مطالعه و تحقیقات است. نتیجه‌ی این تحقیقات به طور موثری روی تولید خودروی برای تیم مسابقه ای سیتروئن در سال ۲۰۱۷ تمرکز کرده است. برای سال ۲۰۱۷، خودروها با قوانین جدیدی سازگار خواهند شد و از پیشرانه‌هایی قوی‌تر و ایروداینامیک بهتری بهره مند خواهند بود. 

سیتروئن C3 WRC

مدل مفهومی C3 WRC در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد. این مدل نشان می‌دهد که مدل سال آینده دارای ظاهری عضلانی بر روی بدنه‌ی نسل آینده‌ی این هاچ بک است. این خودروی مفهومی دارای پهنای ۱۸۷۵ میلی متر است که بیش از ۴۹ میلی متر در مقایسه با خودروی MPV سیتروئن C4 پیکاسو عریض‌تر است. این خودرو بیشتر این افزایش پهنا را مدیون افزایش سایز گلگیرها است، این کار به این منظور انجام شده تا گلگیرهای خودرو بتوانند محور عریض این خودرو را پوشش دهند.

سیتروئن C3 WRC

طول این خودرو نیز در مقایسه با خودروی قبلی سیتروئن در مسابقات WRC یعنی مدل DS3 WRC مدل ۲۰۱۵ به میزان ۵۵ میلی متر بیشتر است و طول آن به ۴۱۵۰ میلی متر رسیده است. این افزایش طول به این دلیل صورت گرفته که محدودیت‌های ایروداینامیکی در این مسابقات کمتر شده اند و به این ترتیب سازنده توانسته در این خودرو از سپر و اسپویلر بزرگ‌تری در جلو استفاده کند.

سیتروئن C3 WRC

برای همخوانی با نیروی رو به پایینی که در بخش جلویی خودرو تولید می‌شود در این مدل از یک بال عقب بزرگ نیز استفاده شده است و برای افزایش کارایی بال، آن را تا حد ممکن به عقب کشیده اند. 

سیتروئن C3 WRC

سیتروئن اعلام کرده است علیرغم این که این خودرو به عنوان یک مدل مفهومی به نمایش در خواهد آمد اما تمامی قوانین خودروهای WRC در آن رعایت شده است، چون ممکن است سال آینده این خودرو با کمترین تغییرات در مسابقات شرکت کند. با این حال برای بهبود سرعت خودرو ممکن است که تغییراتی در ماه‌های آخر سال ۲۰۱۶ در این خودرو ایجاد شود.

سیتروئن C3 WRC

در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژردار به حجم ۱.۶ لیتر قرار گرفته است که می تواند ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. با چنین قدرتی، این خودرو تقریبا چهار برابر قوی‌تر از قدرتمندترین نسخه‌ی خیابانی سیتروئن C3 است و حدود ۸۰ اسب بخار نیز از خودروی رالی سال ۲۰۱۵ سیتروئن قوی‌تر است. مدل ۲۰۱۷، بخش اعظم این افزایش قدرت خود را مدیون استفاده از سیستم محدود کننده‌ی ۳۶ میلی متری توربوشارژرها و همچنین قوانین جدید خودروهای مسابقه ای است.

سیتروئن C3 WRC

این خودرو با آنکه از ابعاد بزرگ‌تری نسبت به قبل برخوردار است اما به توجه به قوانین جدید وزن آن ۲۵ کیلوگرم سبک‌تر از مدل ۲۰۱۵ است. مدل ۲۰۱۵ سیتروئن وزنی معادل ۱۲۰۰ کیلوگرم داشت.

خودروی مفهومی C3 WRC در نمایشگاه مونت کارلو رالی در ژانویه‌ی ۲۰۱۷ نیز شرکت خواهد کرد و الهام بخش مدل مسابقه ای خواهد بود. این خودرو به رقابت با محصولات سایر سازندگان نظیر فولکس واگن، هیوندای، M-Sport و تویوتا خواهد پرداخت. تویوتا نیز پس از ترک مسابقات رالی WRC در سال ۱۹۹۹ دوباره به این مسابقات باز خواهد گشت.

سیتروئن C3 WRC

سیتروئن در مسابقات WRC پس از لانچیا به عنوان دومین کمپانی موفق شناخته می‌شود. این شرکت توانسته ۹۴ قهرمانی و ۸ محصول را در این مسابقات داشته باشد. بیشتر پیروزی‌های این برند از سال ۲۰۰۴ و زمانی که سباستین لوب به این تیم پیوست به دست آمده است. 

سیتروئن C3 WRC

کریس میک بریتانیایی در توسعه‌ی خودروی C3 WRC به این خودروساز کمک کرده است و قرار است در فصل ۲۰۱۷ رانندگی این تیم را نیز به عهده بگیرد. همچنین پال ناگل نیز به عنوان کمک راننده در کنار وی حضور خواهد داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات