طرح مفهومی فولکس‌واگن، انقلابی در زمینه خودروهای الکتریکی

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حضور فولکس‌واگن در نمایشگاه خودروی پاریس با طرح جدیدی درباره خودروهای الکتریکی همراه خواهد بود
تبلیغات

ماه گذشته، هربرت دایز، رئیس شرکت فولکس‌واگن اعلام کرد طرح مفهومی که این شرکت در نمایشگاه پاریس به نمایش خواهد گذاشت، خودرویی الکتریکی با اندازه‌های نزدیک به فولکس‌واگن گلف خواهد بود. به گفته‌ی او داخل این خودرو به اندازه فولکس‌واگن پاسات جادار خواهد بود و در نتیجه جزو هاچ‌بک‌های بلند قامت به شمار خواهد رفت.

این خودرو با یک شارژ کامل می‌تواند مسافت ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. شارژ دوباره این خودرو نیز که احتمالا با کمک فناوری شارژ سریع انجام می‌شود، تنها ۱۵ دقیقه زمان خواهد برد.

نسخه‌ی تولید انبوه این طرح مفهومی، اولین خودرویی خواهد بود که از فناوری MEB یا ابزارهای ماژولار الکتریکی بهره می‌برد. این فناوری که توسط فولکس‌واگن معرفی شده است، با ایجاد تغییراتی در سیستم انتقال قدرت، محدوده حرکت خودروهای الکتریکی را بسیار افزایش می‌دهد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

فولکس‌واگن Budd-E

این طرح جدید به نوعی دنباله‌رو طرح مفهومی الکتریکی Budd-e، که در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶ عرضه شد، به حساب می‌آید. فولکس‌واگن در توصیف طرح جدید خود افتادگی را کنار گذاشته و از آن با عباراتی هم‌چون «سفیر جدیدی در دنیای خودرو» یاد کرده است. تعبیر دیگر این خودروساز آلمانی برای طرح مفهومی خود، «طرحی بی‌نظیر و زمینه‌ساز ورود فولکس‌واگن به دوره‌ای جدید» است. چرا که این خودرو به همان میزان فولکس‌واگن قورباغه‌ای، هفت دهه پیش و قبل از انتخاب‌شدن به عنوان خودروی پرفروش قرن، خودرویی انقلابی و تاثیرگذار خواهد بود.

این خودرو اولین قدم فولکس‌واگن برای تغییر استراتژی تولید خودروهای کم مصرف، از خودروهای دیزل به خودروهای الکتریکی خواهد بود. این حرکت را می‌توان نتیجه‌ای غیرمستقیم از رسوایی‌های به بار آمده برای این شرکت دانست که پیش‌تر به طور مفصل در زومیت به آن پرداخته‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات