ولوو در راه انجام آزمایش بر روی سیستم خودران خود است

شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با انجام آزمایش‌های نهایی بر خودروهای خود، ولوو نیز قصد ورود به بازار خودروهای خودران را دارد.
تبلیغات

شرکت ولوو در حال انجام آزمایش‌های لازم بر روی خودرو XC90s است. در این آزمایش‌ها خودروی موردنظر توسط مهندسین ولوو در شرایط مشخص هدایت می‌شود. پس از اتمام آزمایش‌های اولیه، خودروها به بازار عرضه می‌شوند و پس از آن شرکت از داده‌هایی که از خودروهای فروخته شده دریافت می‌کند، به تحقیق و توسعه سیستم‌های خودران خواهد پرداخت. به گفته یک سخنگوی این شرکت، فروش عمومی این خودرو در بهترین حالت از انتهای سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ شروع خواهد شد.

ولوو هم‌چنین قصد دارد گسترده‌ترین آزمایشات انجام‌شده بر روی خودروهای خودران را که در بریتانیا انجام شده است، سال آینده به واقعیت برساند. این پروژه که مرا به لندن ببر (Drive me london) نام گرفته است، از میانه سال ۲۰۱۷ با هدایت خودروهای مورد آزمایش توسط مهندسین شروع خواهد شد. پس از آن نیز خودروها به تدریج در اختیار راننده‌های عادی و مشتریان این کارخانه قرار خواهند گرفت.

قبل از شروع این پروژه، ولوو زمان قابل توجهی را برای شناسایی جاده‌های مناسب صرف خواهد کرد. این جاده‌ها باید با شرایط آزمایش همخوانی داشته باشند. از جمله بررسی‌هایی که انجام خواهد شد، بررسی وضعیت عبور و مرور خودروها در این مسیرها است.

این خودروها در ابتدا نیمه‌خودران خواهند بود. به این معنی که راننده قسمتی از کنترل پدال‌ها و فرمان را در دست خواهد داشت. اما به گفته ولوو به مرور زمان دخالت راننده حذف شده و این خودروها به صورت تمام خودران در بزرگراه‌ها و بعضی از جاده‌های اصلی منتهی به لندن قابل استفاده خواهند بود.

ولوو در تلاش است تا اطلاعات کسب شده در آزمایش‌ها بسیار به واقعیت نزدیک باشند. به همین دلیل این شرکت ادعا می‌کند که مشتریان می‌توانند از خودروی XC90s‌ خود به عنوان خودرویی برای استفاده روزانه، بهره ببرند. ولوو می‌توانست برای انجام آزمایش‌های خود از محیط‌های کنترل شده استفاده کند، اما به گفته متخصصین شرکت، در آن صورت نتایج به دست آمده به واقعیت نزدیک نمی‌بودند.

ولوو هنوز درمورد چگونگی انتخاب رانندگان آزمایش‌های عمومی اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است، اما احتمالا رانندگان خود را از میان مشتریان فعلی خود انتخاب کند و یا فرآیند خاصی برای ثبت‌نام داوطلبان در نظر بگیرد.

بنا به اعلام این شرکت، پروژه مرا به لندن ببر در سال ۲۰۱۷ شروع می‌شود و تا سال ۲۰۱۸ تعداد خودروهای حاضر در آن به بیش از ۱۰۰ دستگاه خواهد رسید. ولوو ادعا می‌کند این پروژه بزرگترین پروژه آزمایش خودروی خودران است که تاکنون در بریتانیا اجرا شده است.

همزمان با این پروژه، آزمایش‌های مشابه دیگری نیز در گوتنبرگ سوئد و هم‌چنین در کشور چین اجرا خواهند شد.

هاکن ساموئلسن، مدیرعامل ولوو درباره خودروهای خودران می‌گوید:

خودروهای خودران قدم بزرگی در زمینه بهبود امنیت خودرو به حساب می‌آیند. هرچه زودتر استفاده از این خودروها فراگیر شود، انسان‌های بیشتر از تصادف و آسیب نجات داده می‌شوند.

در کنار برنامه تحقیقاتی، ولوو از قانون‌گذاران نیز درخواست کرده است تا با فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب، زمینه را برای همه‌گیر شدن خودروهای خودران فراهم کنند. به گفته او خودروسازها نمی‌توانند به تنهایی این رسالت عظیم را به انجام برسانند و در این راه به کمک دولت‌ها نیاز دارند.

سال گذشته ولوو از فناوری‌های خودران خود رونمایی کرد. این شرکت اخیرا اعلام کرده‌است قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ مجموعا یک میلیون خودروی الکتریکی، تمام الکتریکی و هیبرید، به فروش برساند. به عقیده آنان، این برنامه‌های بزرگ جایگاه شرکت را به عنوان یکی از تاثیرگذاران آینده فناوری خودرو تثبیت می‌کند.

نظر شما راجع به آزمایش‌های این خودروساز سوئدی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات