فورد سرویس اشتراک‌گذاری دوچرخه ارائه خواهد داد

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی خودروسازی فورد قصد دارد در جدیدترین اقدام خود، سرویس اشتراک‌گذاری دوچرخه را ارائه کند.
تبلیغات

فورد اعلام کرده است که با تصاحب شرکت Chariot و همکاری با شرکت دیگری به نام Motivate، قصد ارائه خدمات در زمینه اشتراک‌گذاری دوچرخه برای حمل‌ونقل عمومی را دارد. این اقدامات در زمینه پیش‌برد برنامه طولانی مدت فورد برای بهبود حمل‌ونقل شهری، در مناطق پرتراکم و شلوغ خواهد بود. با زومیت همراه باشید.

Chariot یک استارتاپ موفق در زمینه اشتراک‌گذاری خودروهای حمل‌ونقل عمومی است که کار خود را از سان‌فرانسیسکو شروع کرده است. تمرکز شرکت Motivate نیز بر اشتراک‌گذاری دوچرخه‌های حمل‌ونقل عمومی است. فورد قصد دارد با کمک Motivate، سرویسی به نام GoBike را برای اشتراک‌گذاری دوچرخه در مناطق سانفرانسیسکو و سان‌پابلو راه‌اندازی کند.

Motivate با استفاده از برنامه تلفن‌همراه خود، در ۱۲ شهر مختلف دنیا، خدمات اشتراک‌گذاری دوچرخه را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از این برنامه موقعیت دقیق دوچرخه‌ها را پیدا کرده و یا در ایستگاه‌های موجود، به کمک آن دوچرخه‌ای برای استفاده انتخاب کنند.

همکاری فورد با این شرکت برای برطرف‌کردن چالش‌های موجود در زمینه حمل‌ونقل افراد و اجناس، در شهرهایی است که تراکم ترافیک و شلوغی در آن‌ها بیش‌تر از دیگر مناطق است.

مدیرعامل فورد، مارک فیلدز در این رابطه می‌گوید:

ما در حال توسعه فعالیت‌های خود در هر دو زمینه‌ی خودروسازی و حمل‌ونقل در مفهوم عام هستیم. قدم‌بعدی ما در این رابطه همکاری با شهرها و انجمن‌های موجود در آن‌ها، برای رفع نیاز‌های موجود و هم‌چنین نیاز‌های آتی در زمینه حمل‌ونقل است.بیش از ۱۰۰ سال است که فورد به عنوان یک شرکت قابل اطمینان در زمینه حمل‌ونقل موتوری در شهر‌ها و جامعه‌های مختلف شناخته شده است. اکنون برآنیم تا با همکاری با این جوامع در چند دهه آینده، راه‌حل‌های متنوع‌تری در زمینه حمل‌ونقل درون شهری ارائه دهیم.

نیمی از جمعیت جهان در شهر‌ها زندگی می‌کنند. اما به گفته فورد این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

فورد در کنفرانس سان‌فرانسیسکو تیم جدیدی را با نام راه‌حل‌های شهری معرفی کرد. این تیم قسمتی از شرکت حمل‌ونقل هوشمند فورد را تشکیل خواهد داد.

انتظار می‌رود تا ۱۸ ماه آینده شرکت حمل‌ونقل هوشمند فورد، که شامل شرکت Chariot نیز می‌شود، بازار خود را از سان‌فراسیسکو به حداقل ۵ نقطه دیگر گسترش دهد.

شرکت چریوت نیز که فعالیت خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرده است، اکنون خدمات خود را از طریق بیش‌ از ۱۰۰ خودروی فورد ترانزیت در طول ۲۸ مسیر مختلف در منطقه سانفرانسیسکو ارائه می‌دهد.

علی وهاب‌زاده، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت Chariot درباره فعالیت این شرکت می‌گوید:

ما فعالیت خود را با استفاده از خودروهای ۱۵ سرنشینه فورد ترانزیت شروع کردیم و تا به امروز نیز از آن‌ها استفاده می‌کنیم.باعث خوشحالی ماست که به عنوان اولین شرکتی که توسط حمل‌ونقل هوشمند فورد خریداری می‌شود، قرار بگیریم. همکاری این دو شرکت می‌تواند پشتوانه لازم برای رسیدن به اهداف طرفین در زمینه مدیریت حمل‌ونقل عمومی فراهم سازد.
chariot

مسیرهایی که خودروهای Chariot در آن‌ها ارائه خدمت می‌کنند به درخواست مشتری تعیین می‌شود. در آینده این مسیر‌ها براساس داده‌های از پیش کسب شده بهترین مسیر را برای کاهش هزینه و زمان سفر را محاسبه خواهند کرد.

فورد با همکاری Motivate در حال کار برای افزایش تعداد دوچرخه‌های موجود در منطقه سانفرانسیسکو به ۷۰۰۰ عدد است. برای رسیدن به این هدف تا سال ۲۰۱۸، فورد سال بعد از خدمت جدید خود به نام GoBike رونمایی خواهد کرد. این خدمت از طریق برنامه FordPass قابل دسترسی خواهد بود. این برنامه قابلیت استفاده همزمان از سیستم‌های پرداخت را در کنار خدمات مربوط به پارکینگ و اشتراک وسایل‌ نقلیه را برای کاربران فراهم می‌کند.

gobike ford
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات