آئودی A8 جدید احتمالا با فناوری داشبورد مجازی عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با پیشرفت مستمر فناوری، به تدریج همه چیز الکترونیکی خواهد شد و کلید‌های فیزیکی جای خود را به صفحات لمسی خواهند داد. در این راستا شرکت آئودی از داشبورد مجازی خود رونمایی کرده است. به احتمال زیاد آئودی A8 جدید، اولین مدل این شرکت خواهد بود که با فناوری داشبورد مجازی به بازار عرضه می‌شود. برای آگاهی از جزییات خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مطابق آن‌چه در طرح مفهومی ای-ترون‌کواتروی شرکت آئودی مشاهده کردیم، داشبورد مجازی آئودی که متشکل از سه صفحه نمایش دیجیتال برای کنترل تمامی عملیات خودرو است، جایگزین تمامی کلید‌ها و دکمه‌های فیزیکی شده است. بزرگ‌ترین این نمایشگرها اندازه‌ای برابر ۱۴.۱ اینچ دارد که جایگزین پنل ابزارها شده است. این نمایشگر منحنی شکل توسط دو صفحه‌ی لمسی دیگر در کنسول مرکزی به هم متصل شده‌اند که صفحه نمایش بالایی شامل مسیریابی و سرگرمی‌ها و صفحه نمایش پایینی پذیرای دستورات متنی و تهویه‌ی هوای خودرو است.

از جمله ویژگی‌های کلیدی این داشبورد مجازی، بهره‌مندی صفحه نمایش‌ها از فناوری لمسی است. این موضوع به این معناست که کاربر در هنگام فعال کردن یک دستور، پاسخی از سوی سیستم مبنی بر فعال شدن آن، دریافت خواهد کرد.

شرکت آئودی، در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری اتوکار داشته، وقتی درباره‌ی مدل‌هایی که با این فناوری عرضه خواهند شد، پرسیده شد، آندریاس لمپرچت، متخصص الکترونیک شرکت آئودی گفت: بدون شک این فناوری در خودروهای مهم و بزرگ این شرکت به کار برده خواهد شد. طبق گمانه‌زنی‌ها، مدل جدید A8 آئودی که در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود، با این فناوری راهی بازار خواهد شد.

آئودی A8
آئودی A8
آئودی A8
آئودی A8
آئودی A8
آئودی A8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات