مک لارن با الهام از ریشه های درختان در حال ساخت چرخ های سبک وزن است

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر دپارتمان طراحی شرکت مک‌لارن، Frank Stephenson اعلام کرده است که به‌زودی تولید چرخ‌های سبک‌وزن الهام گرفته شده از ریشه‌ی درختان را شروع خواهند کرد. در ادامه برای اطلاع از جزئیات بیشتر همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در جریان بازدید از استرالیا به‌منظور بازگشایی نمایندگی رسمی مک‌لارن در شهر ملبورن، آقای استفنسون در مصاحبه با Motoring اظهار داشت که مانند ریشه‌های درختان که به هر سمتی می‌روند و زوایای مختلفی دارند، چرخ‌های آینده نیز می‌توانند شکل نامنظم و ناهمگونی داشته باشند.

 علاوه بر ظاهر این‌گونه چرخ‌ها که بسیار متفاوت با چرخ‌های حال حاضر هستند، این تغییر باعث می‌شود مک‌لارن بتواند پره‌های باریک‌تر و سبک‌تری بسازد که با اشکال منحنی و قابلیت خم‌شدنی که دارند، نسبت به پره‌های صاف انتقال انرژی مؤثرتری از جاده داشته باشند.

 ویژگی جذاب دیگر این نوع چرخ‌ها این‌طور شرح داده شده است؛ زمانی‌که چرخ مورد اصابت قرار می‌گیرد، به‌جای این‌که ضربه مستقیما به مرکز چرخ منتقل شود، قبل از رسیدن به آن محل نیروی ضربه از بین می‌رود. بنابراین پره‌ها را می‌توان بسیار باریک‌تر و سبک‌تر ساخت. تنها موردی که باید رعایت کرد بالانس وزنی چرخ است که می‌توان آن را در پشت پره‌ها ایجاد نمود.

 در نهایت شما صاحب چرخ‌هایی هستید که دارای حفره‌های نامنظم و نامتقارن هستند و ظاهری غیرمعمول دارند ولی در عوض بسیار سبک و محکم هستند.

 طراح خلاق و آینده‌نگر مک‌لارن گفت که در آینده چرخ‌ها در مقایسه با چرخ‌های حال حاضر بسیار متفاوت هستند و این بدان معنی است که در سال‌های آینده شاهد چرخ‌هایی جذاب از این خودروساز انگلیسی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات