شرکت Liberty Media مسابقات فرمول یک را به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار خرید

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر مسابقات فرمول یک برنی اکلستون نام خوشی در اذهان عمومی ندارد و هیچ کس بودن او در این مقام را دوست ندارد. اخیراً کمپانی آمریکایی Liberty Media در حال خرید و ایجاد چارچوب‌هایی برای سری مسابقات فرمول یک است. این موضوع منجر به ایجاد تغییرات اساسی در ساختار فرمول یک خواهد شد.
تبلیغات

بر اساس اخبار Autoweek، گزارش‌های رسیده از سراسر اروپا، خرید مسابقات فرمول یک توسط کمپانی آمریکایی Liberty به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار را تأیید می‌کنند تا آن‌ها کنترل برترین مسابقات خودروهای چرخ‌باز جهان را به دست گیرند. کمپانی Liberty مالک چندین مجموعه‌ی ارتباطی و سرگرمی شامل تیم بیسبال Atlanta Braves است. خبرگزاری Autoweek به نقل از Sunday Time گزارش کرده مالکیت فرمول یک توسط Liberty یک کار دومرحله‌ای خواهد بود که آقای اکلستون، هشتاد و پنج ساله در فاز اول این خرید در سمت خود باقی خواهد ماند. آقای اکلستون در مصاحبه با Auto Motor und Sport گفت: "من تصمیم می‌گیرم که چه سمتی داشته باشم." اما این مطلب تنها در خصوص فاز اول صادق است و ممکن است در فاز دوم آقای Alejandro Agag مدیر مسابقات فرمول E کنترل فرمول یک را نیز بر عهده بگیرند.

برنی اکلستونبه Sunday Times عنوان کرده چنانچه مدیران Liberty Media تغییرات زیادی در فرمول یک اعمال کنند او از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. البته این امر باعث جذاب‌تر شدن و خوشحالی طرفداران فرمول یک خواهد شد.

خبرگزاری ESPN عنوان کرده Liberty توجه خود را به جایگاه ضعیف مسابقات فرمول یک در آمریکا معطوف کرده و قصد دارد توجه همگان را در ایالات متحده به این ورزش جلب نماید. این کمپانی با شرکت‌هایی چون Time Warner، Viacom و SiriusXM جهت اعمال نفوذ هرچه بیش‌تر همکاری دارد. اما جدای از جلب توجه افکار عمومی در آمریکا به سمت مسابقات فرمول یک، جان مالون مدیر کمپانی Liberty Media قصد دارد توجه همه‌ی اقشار را به این ورزش معطوف کند. مسیرهای مسابقه نقش پررنگی در نمایش مسابقات دارند و فرمول یک را در میان مسابقات در مرکز توجه قرار می‌دهند. اکنون مقاصد کمپانی Liberty Media برای همه آشکار شده است و آن‌ها در حال طی کردن مراحل نهایی خرید هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات