آئودی از A5 و S5 اسپرت بک مدل 2017 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آئودی در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ (Paris motor show) از مدل ۲۰۱۷ دو خودروی A5 Sportback و S5 Sportback رونمایی کرد. در ادامه‌ی خبر همراه زومیت باشید تا با سدان جدید آئودی آشنا شوید.
تبلیغات

نسل جدید آئودی A5 اسپرت بک امروز رونمایی شد، این خودرو نخستین نمایش خود را در نمایشگاه پاریس موتورشوی ماه آینده تجربه خواهد کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، این خودرو از طراحی مشابه با برادر سه در خود یعنی مدل A5 و S5 کوپه که چند ماه پیش معرفی شد برخوردار است. 

بارزترین بخش طراحی ظاهری هر دو مدل وجود جلوپنجره‌ی یک تکه‌ی معروف آئودی با طراحی تیز و زاویه‌دار خود است که توسط چراغ‌هایی باطراحی تیز و خشن و خطوط روی درب موتور محاصره شده است. 

آئودی A5

طراحی دو خودرو در ادامه‌ی ستون A مشابه است، البته البته خطوط واگرای این خودروی کوپه مانند در بخش عقبی خودرو و در شیشه‌ی مثلثی به یکدیگر می‌رسند. 

طراحی داخلی خودروها نیز یکسان است و از همان طراحی داشبورد، صفحه نمایش تبلت مانند بزرگ و دریچه‌های کشیده‌ی سیستم تهویه  استفاده شده است. 

همانند مدل فعلی، آئودی A5 اسپرت بک نیز همانند A5 کوپه بر روی ساختار مشترکی به نام MLB ساخته شده اند و همانند گذشته در مدل اسپرت بک شاهد فاصله‌ی محوری بیشتری هستیم، فاصله‌ی محوری برای مدل اسپرت بک معادل ۲۸۲۴ میلیمتر و برای مدل کوپه معادل ۲۷۶۴ میلیمتر است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که فاصله‌ی محوری برای مدل کوپه و اسپرت بک فعلی به ترتیب معادل ۲۷۵۱ میلیمتر و ۲۸۱۱ میلیمتر است.

آئودی A5

در مدل اسپرت بک نیز همانند A5 کوپه امکان انتخاب پیشرانه از بین دو پیشرانه‌ی بنزینی و سه پیشرانه‌ی دیزلی وجود دارد که قدرت آن‌ها در بازه‌ی ۱۸۷ اسب بخار تا ۲۸۱ اسب بخار است.

مدل S5 اسپرت بک نیز از یک پیشرانه‌ی شش سیلندر خورجینی به حجم ۳ لیتر برخوردار است که با استفاده از توربوشارژر می‌تواند قدرت ۳۴۸ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر را تولید کند که این اعداد کاملا مشابه با مدل S5 کوپه هستند.

آئودی A5

مدلی از A5 اسپرت بک با نام g-tron نیز وجود دارد که به پیشرانه‌ی توربوی ۲ لیتری از نوع TFSI مجهز است و دارای ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتون متر گشتاور است. این مدل از این جهت خاص است که می‌تواند با سه نوع سوخت بنزین، گاز طبیعی و e-gas آئودی کار کند، چنین تکنولوژی نخستین بار در سال ۲۰۱۳ و در مدل A3 g-tron معرفی شد.

آئودی A5

مشخصات پیشرانه‌های مورد استفاده در آئودی A5 Sportback به شرح زیر هستند:

  • مدل 2.0 TFSI g-tron با ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتون متر گشتاور
  • مدل 2.0 TFSI با ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور
  • مدل 2.0 TFSI با ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور
  • مدل 3.0 TFSI S5 با ۳۴۸ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور
  • مدل 2.0 TDI با ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور
  • مدل 2.0 TDI ultra با ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور
  • مدل 3.0 TDI با ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور
  • مدل 3.0 TDI با ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتون متر گشتاور

بسته به نوع پیشرانه‌ی انتخابی، آئودی A5 می‌تواند مجهز به سیستم انتقال نیرو به محور جلو و یا سیستم چهارچرخ محرک Quattro باشد، ضمنا این خودرو را می‌توان با سه نوع جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی، هفت سرعته‌ی دو کلاچه از نوع S tronic و هشت سرعته‌ی خودکار مجهز به تیپ ترونیک سفارش داد. 

هنوز جزئیات میزان آلایندگی و مصرف سوخت این مدل اعلام نشده است اما آئودی مدعی است که در مدل جدید توانسته مصرف سوخت را به میزان ۲۲ درصد کاهش دهد. 

آئودی ادعا می‌کند که مدل S5 Sportback دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴.۷ ثانیه است که از این نظر نیز با مدل کوپه‌ی خود مشابه است. 

آئودی A5

امکانات و تجهیزات

آئودی در مدل اروپایی خود دارای تجهیزات استانداردی همانند فرمان الکترومکانیکی، چراغ‌های اصلی زنون، چراغ مه شکن LED و چراغ‌های عقبی LED است. سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی این مدل با نام MMI نیز مجهز به صفحه نمایش ۷ اینچی است. غربیلک فرمان هم دارای سه شاخه و از انواع چند منظوره است. 

آئودی A5

مدل‌های گران‌تر این خودرو مجهز به سیستم کابین مجازی آئودی هستند که به جای پشت آمپرهای متداول از یک صفحه نمایش با کیفیت ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده استفاده شده است، ضمن اینکه در این مدل‌ها ابعاد نمایشگر سیستم MMI به ۸.۳ اینچ افزایش یافته است. 

سیستم صوتی سه بعدی از برند Bang & Olufsen نیز به صورت آپشن قابل سفارش است. 

آئودی A5

سیستم‌های ایمنی موجود در آئودی A5 عبارتند از سامانه‌ی رانندگی در بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی پارک، سیستم هشدار ترافیک پشت سر، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم تشخیص علائم جاده.

فضای حمل بار در این خودرو فضایی معادل ۴۸۰ لیتر دارد که در مقایسه با فضای ۴۶۵ لیتری مدل کوپه بزرگ‌تر است. هنوز میزان فضای صندوق عقب این خودرو در صورت تا کردن صندلی‌های عقب اعلام نشده است.

آئودی A5

برای اطلاعات بیشتر در مورد آئودی A5 باید تا زمان رونمایی رسمی این خودرو در نمایشگاه اتومبیل پاریس صبر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات