کلاه کاسکت واقعیت مجازی موتور سیکلت‌ ها در آینده نزدیک عرضه می شوند

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کلاه کاسکت واقیعت مجازی، امروزه نهنگ سفید دنیای تکنولوژی موتور سیکلت‌ها است. برخی از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که به عرضه‌ی چنین محصولی در بازار نزدیک شده‌اند. اما هنوز هیچ کسی تا به‌حال چنین کاری را انجام نداده است. در این میان به‌نظر می‌آید یک شرکت به این هدف نزدیک شده باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خوشبختانه، کسانی هستند که مشغول کار روی طرح‌ها هستند. یکی از آن‌ها اندرو آرتیشو و شرکت لایومپ (Livemap) است. او دومین مدل آزمایشی خود را تولید کرده و امیدوار است این مدل را بتواند در نمایشگاه مصرف‌کنندگان وسایل الکتریکی لاس‌وگاس در ماه ژانویه به نمایش بگذارد. هدف او این است که بتواند این کلاه کاسکت مجهز به سیستم هدآپ دیسپلی (HUD) را شش ماه پس از نمایش عمومی، وارد بازار کند. به‌ نظر می‌رسد که او به خوبی در این مسیر قدم گذاشته است.

helmet

البته همان‌طور که گفته شد، برخی دیگر نیز مشغول به همین کار هستند.

پوسته‌ی بیرونی کلاه کاسکت در کارخانه‌هایی ساخته خواهد شد که همین حالا نیز کلاه کاسکت‌هایی با لایسنسن دات (DOT) را می‌سازند و اندرو و لایومپ تجهیزات صفحه‌ی نمایش هدآپ دیسپلی (HUD) را تامین می‌کنند.

این کلاه کاسکت دارای سیستم ناوبری است و صفحه‌ نمایش نیز طوری طراحی شده تا راننده به روشنی و وضوح بتواند بدون حواس‌پرتی مسیر را ببیند. علاوه بر این، برنامه‌هایی برای نصب دوربین روی کلاه کاسکت نیز وجود دارد، این دوربین قابلیت ضبط با کیفیت 4K و یا Full HD را دارد و برای استفاده از این دوربین به عنوان هندزفری، دوربین قابل اتصال از طریق بلوتوث نیز است.

البته، هیچ کدام از این امکانات ارزان نخواهد بود. لایومپ قصد دارد این کلاه کاسکت را به قیمت ۲۰۰۰ دلار به فروش برساند و در صورت پیش‌خرید، شما می‌توانید از ۵۰۰ دلار تخفیف هم بهره‌مند شوید. این مبلغ بسیار زیادی برای امکاناتی است که هر موتور سواری حاضر نیست برای تجربه‌ی رانندگی خود بپردازد. با این حال، برای مسافت‌های طولانی و جاده‌های خاکی این کلاه کاسکت می‌تواند یک وسیله‌ی ارزشمند به حساب بیاید.

امیدواریم لایومپ بتواند این تکنولوژی را وارد بازار کند و خریداران نیز از این وسیله استقبال خوبی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات