گرندپری ایتالیا همچنان در پیست مونزا برگزار می شود

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
علاقمندان به مسابقات فرمول یک از این که گرندپری ایتالیا برای سه سال دیگر نیز در پیست Autodromo Nazionale شهر مونزا برگزار می‌شود، خوشحال هستند. آنجلو استیچی رئیس انجمن مسابقات اتومبیلرانی ایتالیا و برنی اکلستون رئیس مسابقات فرمول یک، طی بیانیه‌ای به شایعات پایان دادند و اعلام کردند که این مسابقه‌ی طولانی مدت به‌ جای اینکه به پیست واقع در ایمولا منتقل گردد، در حوالی شهر میلان باقی خواهد ماند.
تبلیغات

پیش‌تز در گزارش‌ها آمده بود، منع قانونی بر سر راه امضای قرارداد رسمی ما بین فرمول یک و پیست مونزا وجود دارد. اما طبق گزارش Autosport، برنی اکلستون رئیس مسابقات فرمول یک و آقای آنجلو استیچی رئیس انجمن مسابقات اتومبیل‌رانی ایتالیا اعلام کردند که این گرندپری باسابقه به‌ جای اینکه به پیست واقع در ایمولا منتقل گردد، در پیست مونزا شهر میلان باقی خواهد ماند.

اکلستون در این خصوص عنوان کرد:

متأسفانه نمی‌توانیم این توافق را در این محل به‌ طور قانونی امضا کنیم. مهم‌تر از آن این است که بعد از چند ماه مذاکره با وکلایمان به یک توافق دست یافته‌ایم و در حال بررسی تمام جزئیات آن هستیم تا زمانی‌که به انگلستان بازگشتیم آن‌ را امضا و نهایی کنیم.

زمانی‌که اکلستون از واژه‌ی "قانونی" استفاده می‌کند، منظور او نبرد قابل توجه میان مونزا و ایمولا است که موجب می‌شود میزبان مسابقات گرندپری ایتالیا مشخص شود. بیش از دو سال مجادله بین مونزا و فرمول یک بر سر پرداخت امتیاز مسابقات به ارزش ۲۵ میلیون یورو هنوز قراردادی بین طرفین بسته نشده است.

موضوع وقتی تشدید می‌شود که ایمولا و برنیاکلستون در آغاز همکاری برای برگزاری یک مسابقه در مسیر مورد مذاکره قرار می‌گیرند؛ در حالی‌ که هر دو طرف گمان می‌کنند، شاید مذاکرات با مونزا هیچ‌گاه به نتیجه نرسد. از زمانی‌ که این مسئله در ماه ژوئیه به بن‌بست رسید، میزبانان پیشین گرندپری سن‌مارینو همه‌ی تلاش خود را به‌ کار گرفتند تا مسابقات فرمول یک را برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ تا به‌ حال به مسیرهای خود بازگردانند و مسائل حقوقی و همکاری بیشتر انجمن مسابقات اتومبیلرانی ایتالیا با مونزا و رد کمک‌های مالی دولت را که رقیب شمالی آن‌ها از آن بهره می‌برد، مد نظر قرار می‌دهند.

انجمن مسابقات اتومبیلرانی ایتالیا و فرمول یک، هیچ‌کدام جزئیات معاهده را اعلام نکرده‌اند، چرا که منتظر اقدام قانونی ایمولا هستند. بر اساس گزارش Motorsport، دادگاه طبق دادخواست ایمولا حکمی را در تاریخ ۲۶ اکتبر صادر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات