فورد تا سال 2021 خودروهای خودران بدون فرمان و پدال ارائه می کند

پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بحث داغ امروزه‌ی صنعت خودروسازی، خودروهای خودران است و هر روزه شرکت‌ها با ارائه ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید در این زمینه خبرساز می‌شوند. اخیرا فورد اعلام کرده تا ۲۰۲۱ خودروهای خودران بدون فرمان و پدال به بازار عرضه می‌کند. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت خودروسازی فورد در پالو آلتو (Palo Alto) کالیفرنیا اعلام کرد که این شرکت تا سال ۲۰۲۱ خودروهای کاملاً خودکار خود را به صورت تولید انبوه عرضه خواهد کرد. این خودروهای خودران منحصرا برای ارائه خدمات رانندگی طراحی شده‌اند و دارای فرمان و پدال نخواهند بود.

مدیر عامل شرکت مارک فیلدز (Mark Fields) گفت: «ما خودروی خودران را برای حرکت در جاده در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند ایمنی را بهبود بخشد و چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی را نه تنها برای کسانی که توانایی راندن خودروهای لوکس دارند بلکه برای میلیون‌ها نفر حل نماید. به دلیل اینکه استفاده این خودرو به صورت شخصی گران به نظر می‌آید شرکت سازنده این خودرو را کاملا خودکار نساخته و می‌توان پس از چند سال رانندگی به صورت شخصی این خودرو را اجاره نمود.»

به منظور ساخت چشم‌اندازی در این مورد، فورد با شرکت‌های فن‌آوری متفاوتی در حال همکاری است تا روی الگوریتم‌های پیشرفته، مسیرهای سه‌بعدی، فناوری سنجش از راه دور LiDAR، رادار و سنسورهایی برای خودروهای خودران فعالیت کنند. همچنین فورد در نظر دارد تا برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در مرکز تحقیقات و نوآوری خود در پالو آلتو با اضافه کردن دو ساختمان جدید به مساحت ۱۴ هزار متر مربع به فضای کار اختصاص دهد. فورد امیدوار است تیم پالو آلتو را که در حال حاضر دارای حدود ۱۵۰ محقق است تا سال ۲۰۱۷ دو برابر نماید.

خودرو خودران فورد

فورد شرکتی نیست که با اضافه کردن سیستم اشتراک گذاری اطلاعات بین خودروها قصد تولید خودروهای خودران را داشته باشد. در حالی که اوبر به توسعه خودروهای خودران علاقه‌مند است جنرال موتورز و لیفت برای تحقق بخشیدن به این هدف خاص با یکدیگر همکاری می‌کنند. اوبر اخیرا تکنولوژی خودران خاص خود را که در فورد هیبریدی فیوژن تعبیه کرده، در خیابان‌های پیتسبورگ (Pittsburg) تست کرده است.

بسیاری از خودروسازان درباره عرضه‌ی خودروهای فاقد فرمان، پدال ترمز و گاز، هشدار احتیاطی داده‌اند. اخیرا مدیر عامل شرکت جنرال موتورز ماری بارا گفته است که خودروهای بدون راننده باید این عملکردها را با توسعه تکنولوژی به همراه داشته باشند.

فورد پیش‌بینی کرد که خودروهای بدون راننده‌‌ی خود امتیاز سطح ۴ را که توسط انجمن مهندسین خودرو تعریف شده، دریافت می‌کند. این سطح یک پله پایین تر از سطح ۵ است؛ در این سطح استقلال کامل خودرو در تمامی شرایط رانندگی را قابل تصور می‌سازد. با این حال ، این حرکت نشان دهنده گامی بزرگ به سوی سیستم‌های فعلی مانند خودروی خودران تسلا (Tesla) است و همان‌طور که به آن اشاره کردیم تقریبا در سطح ۳ قرار دارد. فورد اشاره کرد که معرفی خودروهای سطح ۳ ناراحت کننده است زیرا لازم است تا قدرت کنترل خودرو از وسیله نقلیه به شخص منتقل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات