محبوب ترین خودروهای دست دوم

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
بسیاری از مردم بنا به دلایل مختلف اقدام به خرید خودروهای دست دوم می‌‌کنند. اما چه خودروهایی در دنیای دست دوم‌‌ها طرفدار بیشتری دارند؟ برای دریافت پاسخ این سوال با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همواره خبرهایی از خودروهای نو و مدل‌‌های جدید کمپانی‌‌های مختلف می‌‌خوانیم و خبری از بازار خودروهای دست دوم نداریم. اما در واقعیت خیلی از مردم سراغ خرید خودروهای دست‌ دوم می‌‌روند و حقیقت این است که در بازار خودروهای دست دوم حقایق شگفت‌‌انگیزی نهفته است.

اخیرا وب‌سایت iSeeCars.com نگاهی به بازار خودرو دست دوم انداخته و مدل‌‌هایی که به‌‌سرعت به‌‌فروش می‌‌رسند را شناسایی کرده است. ۱۰ خودرویی که در ادامه به آن‌‌ها اشاره می‌‌کنیم، سریع‌‌ترین رکورد فروش را در بازار دست دوم‌‌های آمریکا دارند.

در میان خودروهای موجود در این لیست ویژگی‌‌های مشترکی وجود دارد، برای مثال، نیمی از این خودروها الکتریکی یا هیبریدی هستند و تنها یکی از این خودروها ساخت کشور آمریکا است. البته چند خودرویی که انتظارش را نداشتیم هم در این لیست قرار گرفته‌اند، اما ظاهرا خریداران تمام این خودروها را در کم‌تر از ۳۰ روز پس از ورودشان به بازار، می‌‌خرند.

۱. تویوتا پریوس هیبریدی (۱۹.۷ روز)

تویوتا پریوس

خیلی جای تعجب ندارد که در این لیست به یک تویوتا پریوس بر بخوریم. این خودروی هیبریدی قابل اعتماد، کاربردی است و مصرف سوخت فوق‌‌العاده‌ای دارد.

۲. نیسان لیف (۲۴.۳ روز)

نیسان لیف

در حال حاضر نیسان لیف مقرون ‌‌به‌‌صرفه‌‌ترین خودروی تمام الکتریکی بازار است که همچنان حس یک خودروی واقعی را القا می‌‌کند و البته مدل دست دوم این خودرو به‌‌صرفه‌‌تر هم می‌‌شود. نیسان Leaf با شعاع حرکتی ۱۳۴ کیلومتر نمونه‌‌ای از یک خودروی الکتریکی کاربردی برای رانندگی در شهرها است.

۳. تسلا مدل اس (۲۶.۱ روز)

تسلا مدل S

تسلا مدل S نیاز به معرفی ندارد. مدل S اولین خودروی الکتریکی همه چیز تمام است. شعاع حرکتی زیاد، زیبایی و سرعت همه و همه باعث شده‌اند تا این خودرو بسیار جذاب باشد. مدل S اصلا ارزان نیست و شاید به همین خاطر است که مردم به سرعت، داغ‌ترین خودروی الکتریکی حال حاضر را با قیمتی پایین‌‌تر، از بازار دست دوم‌‌ها خریداری می‌‌کنند.

۴. هیوندای ولستر توربو (۲۷.۸ روز)

هیوندا ولستر

وجود این خودرو در این لیست کمی جای تعجب دارد. این نسخه چهار سیلندر با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و سیستم تعلیق اسپرت، مطمئنا جالب‌‌ترین نسخه‌ی ولستر است (اگرچه خودروهای جذاب دیگری نظیر فورد Fiesta ST هم در این دسته‌‌بندی قرار دارند). 

۵. شاسی بلند QX60 اینفینیتی (۲۷.۹ روز)

اینفینیتی QX60

حالا به قسمت گیج‌‌کننده این لیست ۱۰ تایی می‌‌رسیم. این خودرو که قبلا با نام اینفینیتی JX35 شناخته می‌‌شد، سه ردیف صندلی دارد و به اندازه کافی بزرگ است، داخلش جادار و لوکس است و مهم‌‌تر از همه به عنوان برندی لوکس و تجملاتی شناخته می ‌شود. این خودرو واقعا هیچ ایرادی ندارد اما باید اعتراف کنیم که رقبای دیگری نیز برای رقابت با این اینفینیتی وجود دارند. شاید بدنه‌‌‌ی زیبا و لوکس بودن نام اینفینیتی دلیل حضور این خودرو در این لیست باشد.

۶. شاسی بلند QX56 اینفینیتی (۲۹ روز)

اینفینیتی QX56

احتمالا این خودرو دور از انتظارترین مدل موجود در این لیست است. QX56 که قبلا با نام QX80 شناخته می‌‌شد، یک شاسی بلند سنتی است. مثل تویوتا لندکروز یا لکسوس LX570 قادر است تا شما و دوستانتان را به همراه تمام وسایل موجود را به هر جایی ببرد. اما دلایل بی‌‌توجهی مردم به شاسی بلندهای سنتی را می‌‌توان سنگینی، مصرف سوخت بالا و رانندگی شبیه به کامیون‌ها دانست. بنابراین دلیل وجود این خودرو در این لیست نیز برای ما روشن نیست (شاید یک کراس‌‌اور دیگر می‌‌توانست جای این خودرو را در این لیست بگیرد).

۷. CT 200h لکسوس (۲۹.۴ روز)       

لکسوس CT 200h

لکسوس CT 200h بر پایه‌‌ی پریوس ساخته شده است و بنابراین بسیاری از ویژگی‌‌های پریوس نظیر مصرف سوخت اقتصادی و قابلیت اطمینان بالا را دارا است. به این ویژگی‌ها فضای داخلی زیباتر، استایل بهتر و نام لوکس لکسوس هم اضافه کنید تا به خودرویی جذاب و مناسب به اسم CT 200h برسید.

۸. تویوتا هایلندر هیبرید (۲۹.۶ روز)

تویوتا هایلندر

همانطور که قبلا هم گفتیم، در حال حاضر کراس‌‌اورها داغ‌‌ترین کلاس خودرو در صنعت اتومبیل‌‌سازی هستند و تویوتا هایلندر مدت‌‌ها پرچمدار این کلاس خودرویی بوده است. هایلندر مانند خیلی از مدل‌‌های تویوتا جادار است و اگرچه کیفیت تویوتا برای قرار گرفتن این مدل در میان پر فروش‌‌ها کافی است، اما باید مصرف سوخت بهینه به لطف سیستم هیبرید را دلیل دیگر این موضوع دانست.

۹. شاسی بلند RX 350 لکسوس (۲۹.۷ روز)

لکسوس RX350

سری RX لکسوس یکی از اولین کراس‌‌اورها است که همچنان هم دوست داشتنی است. RX 350 با دو ردیف صندلی و سایز متوسط راحتی و تجمل را برای شما به ارمغان می‌‌آورد. اگرچه کراس‌اورهای لوکس دیگری نیز توان رقابت با این مدل را دارند اما RX 350 ناامیدتان نمی‌‌کند.

۱۰. مزدا 2 (۲۹.۹ روز)

مزدا ۲

مزدا ۲ کندترین پرفروشی است که در این لیست قرار گرفته است. این خودروی کوچک و جذاب استایل و فرمان‌‌پذیری رویایی‌‌ای دارد. اگرچه مانند دیگر رقبای خود مثل فورد فیستا و Chevy Sonic پر از آپشن‌‌های مختلف نیست اما همچنان خودرویی محبوب است. با اینکه تولید این خودرو متوقف شده است اما روح آن در Scion iA و تویوتا یاریس iA وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات