لامبورگینی گالاردو 1750 اسب بخاری

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لامبورگینی گالاردو یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود برای شرکت‌های تیونینگ است که با ارتقای قابل‌ توجه توان، از آن برای شرکت در مسابقات درگ استفاده می‌کنند. اخیرا نسخه‌ی خاصی از این خودرو برای فروش قرار داده شده است که توانایی تولید ۱۷۵۰ اسب بخار را دارد. در ادامه به بررسی این خودرو می‌پردازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چه میزان از توان خودرو برای کاربران خودرو‌های سوپراسپرت کافی است؟ شاید جدید‌ترین گالاردو این موضوع را به خوبی شرح دهید. گالاردو در عمر ۱۰ ساله‌ی خود از پیشرانه‌ی ۴۹۳ اسب بخاری ۵ لیتری V-10 به نمونه‌ی سبک ۵.۲ لیتری قدرتمند با توانی برابر با ۵۶۲ اسب بخار ارتقا یافته است. اما این نسخه‌ی گالاردو، با ارتقای پیشرانه توانایی تولید ۱۷۵۰ اسب بخار را دارد. این میزان از توان بیش از ۳ برابر توان خروجی LP570-4 Superleggera است. این ارتقا در پیشرانه را باید مدیون سیستم توبوشارژ دوقلو و افزایش مدهای پیشرانه که توسط عملکرد هفنر انجام شده است، بود. پیشرانه‌ی استاندارد ۵۰۰۰ سی سی ۴۰ سوپاپ DOHC V10 به صورت کامل بازسازی شده و اکنون از پیستون‌های CP 10:1، شاتون‌های Carillo، میل سوپاپ بهینه شده، دریچه‌ی ورودی و خروجی هوای اصلاح شده،  سوپاپ‌‌های بزرگ‌تر، منیفولد هوا بهینه‌تر، دو پمپ سوخت ۱۱۰۰ اسب بخاری، اینتر کولر ۲۰۰۰ اسب بخاری، ۱۰ انژکتور ۲۰۰۰ سی‌سی و از همه مهم‌تر دو توربوشارژر با شیر فشار شکن 50 میلیمتری Tial بهره می‌برد.

همچنین شگفت انگیزترین نکته خط قرمز دور پیشرانه‌ی آن است که اکنون روی ۸۵۰۰ دور بر دقیقه قرار گرفته است! زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در این گالاردو سفارشی برابر ۲.۵ ثانیه است. این خودروی فوق‌العاده توانمند برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به ترتیب به ۶.۵ و ۲۱.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد. گالاردو مذکور دارای حداکثر سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و مسیر ۴۰۰ متر را در زمان فوق‌العاده‌ی ۸.۷ ثانیه طی می­‌کند.

شکل ظاهری خودرو نیز تغییرات گسترده‌ای به خود دیده است و کیت IMSA GTV wide-body با بال فیبر کربنی برای آن در نظر گرفته شده است.

galardo

رینگ‌های فوق سبک ۲۰ اینچی IMSA نیز در این خودرو به کار رفته است. برای چرخ‌های عقب از تایر‌های میشلین پایلوت در اندازه‌ی 315/25zr20 و برای محور جلو نیز از همین برند اما با اندازه‌ی 245/30zr20 به کار رفته است. فضای داخلی نیز با استفاده از چرم آلکانترا آراسته شده است، حال آن ­که صندلی‌­های کربنی مسابقه‌­ای سرنشینان را به خوبی در مانور‌ها نگه می‌­دارد.

این نسخه‌ی بسیار خاص لامبورگینی گالاردو با  قیمت ۱۹۰ هزار دلار در ebay به فروش می‌رسد.

galardo
galardo
galardo
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات