استون مارتین در AM-RB001 از سیستم فرمول یک بهره می برد

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروسازی استون مارتین برای ساخت سیستم تعلیق بی‌نقص برای AM-RB001 از نمونه‌ی به کار رفته در خودروهای فرمول ۱ الگوبرداری کرده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش مجله‌ی اتوکار AM-RB001، ابرخودروی جدید استون مارتین که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد به سیستم تعلیق نیمه فعال مجهز خواهد بود.

در اطلاعیه‌های پخش شده توسط تیم ردبول (Red Bull)، این تیم حاضر به میزبانی مهندسینی در زمینه‌ی ارتقا سیستم تعلیق نیمه فعال خودروهای این تیم است. استفاده از سیستم تعلیق هوشمند در خودروهای خیابانی تازگی ندارد زیرا پیش از این خودروهای خیابانی مک‌لارن از سیستم تعلیق فعال با کنترل الکترونیکی بهره می‌برند. کارایی این سیستم به شکلی است که با توجه به سطح جاده سیستم تعلیق را تنظیم می‌کند تا بهترین پایداری را برای خودرو به ارمغان آورد.

استفاده از این سیستم خیلی جدید و انقلابی نیست با این حال به دلیل حضور سرپرست تیم طراحی ردبول آدرین نیووی (Adrian Newey) در پشت پرده‌ی پروژه‌ی AM-RB 001 این امید را ایجاد کرده که شاید سیستم‌های تعلیق نیمه فعال را به شکل جدیدی که قبلا ندیده‌ایم در این خودرو مشاهده کنیم.

Newey به خاطر طراحی خودروی FW14B ردبول، به عنوان یکی از پیشگامان تکنولوژی در مسابقات فرمول یک شناخته می‌شود. این خودرو در مسابقات فرمول یم و در پیچ‌ها از رقبا پیشی می‌گرفت که این امر نشان‌دهنده‌ی برتری این سیستم تعلیق نسبت به سایرین است. استون مارتین انتظار دارد که ابرخودروی جدید این شرکت پیست را در زمان مشابهی نسبت به خودروهای فرمول یک سپری کند که اگر این نظر به حقیقت بپیوندد این یک خودروی خیابانی فوق سریع خواهد بود.

از بحث سیستم تعلیق که بگذریم، این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی به همراه الکتروموتور بهره می‌برد که این خودرو را قادر به افزایش دور موتور می‌کند. این خودرو دارای وزنی معادل ۱۰۰۰ کیلوگرم و دارای قدرتی برابر با ۱۰۰۰ اسب بخار است که توان حرکتی بالایی را برای آن به ارمغان خواهد آورد. 

آستون مارتین
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات