هیوندای و گوگل به دنبال همکاری‌ عمیق در صنعت خودروسازی

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر  اساس برخی گزارش‌ها‌ی منتشر شده هیوندای مشغول مذاکره با گوگل برای تعامل بیشتر در صنعت خودروسازی و مخصوصا توسعه‌ی خودرو‌های خودران است. گوگل در حال حاضر یکی از پیشروان این بخش به شمار می‌رود.
تبلیغات

مدیر عامل هیوندای اخیرا خبر از گسترش همکاری خود با گوگل داده است. جئون جین هائنگ طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «ما و گوگل در حال حاضر بر سر موضوعات مورد علاقه‌ی مشترکی توافق کرده‌ا‌یم تا همکاری‌های خود را گسترش دهیم.»

در این مصاحبه جزییات زیادی مطرح نشده است، اما می‌توان از گفته‌های مدیر هیوندای این گونه برداشت کرد که این غول خودروسازی کره‌ی جنوبی تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد از رقبای خود که به شدت مشغول توسعه و آزمایش‌های اولیه روی برخی طرح‌های مشترک با شرکت‌های حوزه‌ی فناوری واقع در سیلیکون ولی هستند، عقب بماند.

گوگل سرمایه‌گذاری‌ گسترده‌ای در توسعه‌ی تکنولوژی خودرو‌های خودران کرده است. این شرکت به تازگی راه‌اندازی ناوگان تاکسی خودروهای خودران را هدف خود قرار داده است. غول فناوری جهان همکاری با دیگر شرکت‌ها را بهترین راه رسیدن به چنین اهدافی می‌داند.

هیوندای-کیا نیز همانند سایر خودروسازان، در حال حاضر مشغول توسعه‌ی خودروهای بدون راننده‌ی خود است. این گروه خودروسازی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ اولین خودروی نیمه‌خودران خود را وارد بازار کند. هیوندای-کیا هم‌چنین در نظر دارد که تا سال ۲۰۳۰ خودروی کاملا خودران و مستقل از راننده‌ را تجاری و به فروش برساند.

جان کرفسیک مدیر اجرایی اسبق بخش آمریکای شمالی هیوندای، در حال حاضر مدیریت پروژه‌ی خودروی گوگل را بر عهده دارد. وی اخیرا نیز پس از خروج کریس اورمسون مدیر فنی و رباتیک گوگل مسئولیت بیشتری عهده‌دار شده است. گفته می‌شود اورمسون از سیاست‌های کرفسیک ناراضی بوده و به همین دلیل اقدام به خروج از گوگل کرد. با افزایش قدرت کرفسیک در گوگل، احتمال همکاری‌های بیشتر این شرکت با هیوندای نیز می‌رود. هیوندای در حال حاضر سخت در تلاش است تا قرارداد تامین ناوگان تاکسی‌های آزمایشی مجهز به سیستم خودران گوگل را، با این غول فناوری نهایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات