ب ام و X4 M40i با تیونینگ dAHLer

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ داهلر در پروژه‌ی جدید خود به سراغ ب‌ام‌و X4 M40i رفته است. این شرکت بسته‌ای با نام کامپتیشن لاین را برای این خودرو تدارک دیده است که قدرت خودرو را به ۴۲۴ اسب بخار می‌رساند. برای آشنایی بیشتر با این خودرو همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت تیونینگ داهلر در جدیدترین پروژه خود به سراغ شاسی‌ بلند ب‌ام‌و X4 رفته است. این شرکت در این پروژه مدل M40i این خودرو را انتخاب کرده که به پیشرانه‌ی N55 مجهز است. ب‌ام‌و X4 با این پیشرانه به عنوان یک شاسی‌ بلند توانا در زمینه‌ی قابلیت‌های حرکتی شناخته می‌شود. حال با نصب بسته‌ی کامپتیشن لاین (Competition Line) روی این خودرو قدرت و قابلیت های دینامیکی آن بیش از پیش افزایش یافته است.

به طور خلاصه می‌توان گفت که این پروژه شامل افزایش قدرت پیشرانه‌ی خودرو به ۴۲۴ اسب بخار، استفاده از سیستم تعلیق با فنر لول، استفاده از ترمزهای قدرتمندتر، سیستم اگزوز از جنس فولاد ضد زنگ و رینگ و تایرهای جدید بر روی این خودرو است. متخصصین داهلر همچنین بر روی قابلیت های آیروداینامیکی اتومبیل و ایجاد تغییرات ظاهری روی این مدل نیز کار کرده‌اند. 

برای شروع به سراغ پیشرانه‌ی این خودرو می‌رویم. تنظیمات موجود برای پیشرانه در سه مرحله قابل انتخاب هستند. در مرحله نخست، قدرت پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی مجهز به دو عدد توربوشارژر این خودرو به ۳۹۵ اسب بخار قدرت و گشتاور آن به ۷۷۲ نیوتن متر افزایش یافته است. در مرحله‌ی بعدی قدرت خودرو به ۴۱۴ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۷۲ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. مرحله سوم نیز قدرت خودرو به ۴۲۴ اسب بخار و گشتاور آن به ۸۰۰ نیوتن متر می‌رسد. 

با چنین قدرتی، ب‌ام‌و X4  می‌تواند در عرض ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. نکته بسیار خوب در خصوص این تیونینگ این است که مصرف سوخت خودرو نسبت به نسخه‌ی استاندارد تغییری نکرده است.

بی ام و

افزایش قدرت خودرو اقدامات برای بهبود هندلینگ را نیز اجتناب ناپذیر کرده است بنابراین تیونر در این خودرو از سیستم تعلیق فنر لول جدید استفاده کرده که سبب افزایش چابکی و چالاکی خودرو شده است؛ به علاوه تیونر از فنرهای اسپرت و خشک تری استفاده کرده که باعث کاهش ارتفاع خودرو شده‌اند، این کاهش ارتفاع ظاهری خشن‌تر هم به خودرو بخشیده است. تیونر همچنین روی این خودرو ترمزهایی نصب کرده است که کالیپرهای آن‌ها دارای هشت عدد پیستون هستند و قطر دیسک‌های آن به ۴۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

در بخش ظاهری نیز تیونر اقدام به بهینه‌سازی بخش های آیرودینامیکی این خودرو کرده است که شامل استفاده از یک اسپویلر جدید در جلو یک بالچه در قسمت عقب خودرو می‌شود. همچنین یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضد زنگ در این خودرو به کار رفته است. در انتها نیز تیونر اقدام به تغییر رینگ و لاستیک X4 کرده است. ب‌ام‌و X4 حالا به رینگ‌های داهلر مجهز شده است که در آن‌ها از تایرهای بزرگ‌تری نیز استفاده شده است. این رینگ‌ها بنا به سفارش مشتری در دو سایز ۲۰ و ۲۱ اینچی موجود هستند. پشتکار و تخصص این تیونر در این پروژه واقعا ستودنی است.

بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
بی ام و
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات