نسل جدید ب ام و i3 از ساختار آلومینیومی و فیبر کربنی بهره می برد

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ب‌ام‌و خود را برای عرضه‌ی نسل دوم i3 برای سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند. این خودرو همانند نسل فعلی سری ۷ از ساختاری فیبر کربنی و آلومینیومی برای کاهش وزن خودرو استفاده خواهد کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در حالی که تا زمان تولید این مدل ۶ سال باقی مانده است اما براساس گزارش مجله‌ی Automobile ب‌ام‌و تحقیقات خود را برای توسعه این خودرو با جدیت آغاز کرده است.

ظاهراً این شرکت باواریایی سه نوع ساختار متفاوت را برای این خودروی جدید در نظر گرفته است تا بتواند آن‌ را تبدیل به رقیبی نزدیک‌تر و قابل رقابت‌ با شورلت بولت نمایند.

در مرحله نخست ب‌ام‌و برای نسل دوم i3 ساختار سبک وزن فیبر کربنی را همانند مدل فعلی در نظر گرفته است. اما با توجه به قیمت فیبر کربن سایر گزینه‌ها نیز مدنظر هستند. نکته‌ی قابل توجه این است که فیبر کربن می تواند با یک ساختار آلومینیومی مخلوط شود؛ این روش اگر چه ایراداتی دارد اما یک روش ایده‌آل برای پایین نگه داشتن قیمت نهایی محصول است. سومین موردی که ب‌ام‌و در حال ارزیابی آن برای استفاده در نسل جدید i3 است، استفاده از مخلوطی از ۵ یا ۶ ماده در ساختار این خودرو است. احتمال دارد این مواد شامل فیبر کربن، پلاستیک، آلومینیوم و فولاد باشند.

به هر حال ب‌ام‌و باید تمام تلاش خود را برای کاهش وزن نسل جدید i3‌ کند تا شعاع حرکتی آن افزایش چشمگیری داشته باشد. اگر ب‌ام‌و موفق به کاهش وزن باتری‌ها نیز شود، نسل جدید i3 بسیار سبک وزن‌تر از مدل فعلی خواهد بود.

bmw i3
bmw i3
bmw i3
bmw i3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات