تسلا به دنبال استفاده از سقف خورشیدی برای شارژ خودروها است

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی شرکت تسلاموتورز و شرکت سولارسیتی که به ساخت پنل های خورشیدی مشغول است، قرارداد همکاری عقد کردند که مطابق با آن تسلا از تولیدات این شرکت استفاده خواهد کرد. برای آگاهی از جزییات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ماه گذشته، شرکت‌های تسلاموتورز و سولارسیتی قراردادی به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار مبنی بر خرید سرویس پنل‌های‌ خورشیدی توسط شرکت سازنده‌ی خودروهای الکتریکی تسلا، امضا کردند. ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا و سولارسیتی در این باره می‌گوید: «پنل‌ها و سقف‌های خورشیدی با یکدیگر ترکیب خواهند شد که ایده‌ای بزرگ به شمار می‌آید که با در نظر گرفتن جزئیات کوچک، کامل خواهد شد.»

ماسک در تماس کنفرانسی سولارسیتی در سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، در مورد طرح مفهومی سقف خورشیدی به جای استفاده از ماژول پنل‌های خورشیدی صحبت کرد. وی گفت: «با در نظر گرفتن تعداد ۵ میلیون سقف منزلی که سالانه در کشور ایالات متحده به دلیل فرسودگی اضافه یا جایگزین می‌شود، فرصت بزرگی برای شرکت سولارسیتی فراهم می‌آید تا خود را در بازار تعویض سقف‌ها معرفی کند و به فعالیت در این عرصه بپردازد.»

 وی در ادامه گفت: اگر عمر سقف شما به پایان رسیده است، بدون شک نمی‌خواهید که از پنل‌های خورشیدی روی آن استفاده کنید، چرا که کلا سقف را تعویض خواهید کرد. تاکنون این بازار بزرگ، در دسترس شرکت سولارسیتی نبوده است، اما اکنون مردم از امکان تعویض سقف آگاهی دارند. دیگر لازم به به‌کارگیری پنل‌های خورشیدی روی سقف نیست، بلکه آن سقف را به طور کامل تعویض خواهید کرد.

ماسک علاقه‌ی زیادی به رشد شرکت سولارسیتی دارد. همین موضوع موجب شد تسلا، هفته‌ی گذشته تمام سهام این شرکت را خریداری کند. این موضوع برای تحلیلگران غیرقابل باور بود، زیرا تسلا در حال حاضر نیاز به کسب درآمد بیشتری دارد تا هزینه‌های هنگفت خود را پوشش دهد و سولار سیتی نیز از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۲ همواره گردش مالی منفی داشته و توانایی کسب سود قابل توجهی را برای سهام‌داران خود نداشته است. درآمد سولارسیتی در سال ۲۰۱۵ با شیب صعودی زیادی (۳۶ درصد) تا ۲۵۵ میلیون دلار افزایش یافت که البته این موضوع به معنی ضرر ۳۷۵.۲ میلیون دلاری است.

در نهایت، تسلا و به صورت خاص ایلان ماسک، بر این باورند که دارندگان خودروهای تسلا خواهند توانست خودروهای خود را در خانه توسط پنل‌ها یا سقف‌های خورشیدی شرکت سولارسیتی شارژ کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات