سامسونگ مالک ۳.۹ درصد از پتنت‌ های سیستم سرگرمی خودرو آمریکا است

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدت‌ها است که دکمه‌های موجود در سیستم سرگرمی خودرو جای خود را به صفحه‌ی لمسی بزرگی داده است. روز به روز به تعداد خودروهایی که از صفحه‌ لمسی برای برقراری ارتباط کاربر با سیستم سرگرمی خودرو استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. در نتیجه بازار خودروهای سرگرمی در سال‌های آینده داغ‌تر خواهد شد. شرکت سامسونگ الکترونیک هم از این موضوع غافل نبوده و نسبت به رقبای متداول خود در زمینه تولید دستگاه‌های هوشمند، حضور بیشتری در زمینه‌ی سیستم‌های سرگرمی خودرو دارد. برای اطلاعات بیشتر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با توجه به تحقیقات انجام گرفته توسط موسسه‌ی Ipwatchdog، ارزش بازار سیستم‌های سرگرمی خودرو که اکنون معادل ۱۴.۴ میلیارد دلار است، تا سال ۲۰۲۰ به ۳۵.۲ میلیارد دلار برسد. سامسونگ نیز سهم خود را در این بازار پیدا کرده‌ است و تاثیر بالایی در بازار سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی خودرو‌ها در ایالات متحده دارد. با این وجود در سطح جهانی هنوز تاثیر اصلی در این بازار مربوط به شرکت‌های خودروسازی و نه سازندگان دستگاه‌های هوشمند، است.

سامسونگ الکترونیک یک شرکت خوشه‌ای بسیار بزرگ است و تولیدات آن محدود به گوشی‌های هوشمند و تبلت نمی‌شود. این شرکت که در لوازم‌خانگی و سیستم‌های سرگرمی خانگی سرمایه‌گذاری داشته است، اکنون دایره‌ی فعالیت خود را به بخش خودرو نیز آورده است. مدتی پیش، این شرکت بخش بزرگی از سهام شرکت چینی BYD، سازنده خودروهای الکتریکی، را خریداری کرد. اخیرا نیز سامسونگ به تولید لوازم‌جانبی خودرو روی آورده است و احتمالا قصد تصاحب شرکت مگنتی مارلی، تولید‌کننده قطعات فیات، را دارد. اکنون آمار و ارقام گویای آغاز موفقیت سامسونگ در این زمینه است.

بنا به آمار جمع‌آوری شده، سامسونگ اکنون بزرگترین ‌میزان پتنت سیستم‌های سرگرمی خودرو در میان شرکت‌های فناوری‌ اطلاعات در ایالات متحده آمریکا را از آن خود دارد. این شرکت با تصاحب ۳.۹ درصد از کل پتنت‌های ثبت شده با اینتل هم‌رده شده و آلفابت، شرکت مادر گوگل، را که ۳.۲ درصد از میزان کل را در دست دارد، پشت سر گذاشته است. اما زمانی که پای خودروسازها به این رقابت باز می‌شود، سامسونگ به رده هشتم سقوط می‌کند. در این رده‌بندی جنرال‌موتورز با ۲۱.۴ درصد صدرنشین بی‌رقیب است و پس از آن پورشه با ۱۲.۳ درصد از سهم پتنت‌ها قرار دارد. مقام سوم از آن فورد با ۹.۱ درصد و به دنبال آن نیز به ترتیب شرکت Airbiquity، شرکت صنایع Harmal، شرکت خودروسازی هوندا و شرکت رابرت بوش قرار دارد.

infotainment patent

با پیشرفت نسل به نسل خودروها، سیستم‌های سرگرمی گنجانده شده در آن‌ها نیز پیشرفت می‌کند. به گونه‌ای که اکنون بعضی خودروسازان، همانند تسلا دکمه‌های همیشگی را به طور کلی حذف کرده و از صفحه‌ لمسی استفاده می‌کنند. نتیجه این پیشرفت نیاز به سیستم‌های سرگرمی پیشرفته‌تر است و به دنبال این نیاز، شرایط برای حضور شرکت‌های دنیای الکترونیک و فناوری‌اطلاعات، همانند سامسونگ، به این بازار فراهم خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات