مرسدس بنز G63 AMG با تیونینگ جی پاور

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ جی پاور در جدیدترین پروژه‌ی خود به دست به ارتقای مرسدس بنز G63 AMG زده و توان این خودرو را به ۶۴۵ اسب بخار افزایش داده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مرسدس بنز G63 AMG با تمام توانایی‌های خود خودرویی نیست که هر کسی به سراغ آن برود. اما این جمله در خصوص جی پاور صدق نمی‌کند؛ این تیونر آلمانی به تازگی برنامه‌ی جامع تیونینگی را برای این خودرو تدارک دیده است که کاملا با آنچه از جی پاور انتظار می‌رود همخوانی دارد. جی پاور در ظاهر بی عیب و نقص مرسدس کلاس جی تغییر خاصی جز استفاده از یک دست رینگ اسپرت بسیار زیبا اعمال نکرده است. اما تغییر عمده‌ی دیگر جی‌ پاور در شاسی‌بلند توانمند مرسدس بنز، بهینه سازی پیشرانه‌ی ۵.۵ لیتری تویین توربوی V8 این خودرو انجام است که نتیجه‌ی آن، افزایش توان خروجی به ۶۴۵ اسب بخار است؛ گشتاور این خودرو نیز به رقم فوق‌العاده ۹۰۰ نیوتن‌متر افزایش یافته است.

این برنامه‌ی تیونینگ شاید در مورد ظاهر خودرو خیلی جذاب نباشد اما سطح جدیدی از عملکرد را به آن بخشیده است. رینگ‌های مشکی رنگ این خودرو کاملا با رنگ زرد بدنه‌ و جلوپنجره‌ی کرومی این شاسی‌بلند همخوانی دارند و نوار جانبی موجود در روی بدنه نیز به زیبایی هرچه بیشتر این خودرو کمک کرده است. افزایش قدرت پیشرانه‌ی این خودرو چندان قابل مقایسه با کاری که سایر تیونرها روی آن انجام داده‌اند، ندارد؛ اما در کل آنقدر کافی است که به سابقه‌ی ۳۷ ساله‌ی این خودروی آفرود خدشه‌ای وارد نکند.

نمای خارجی

ظاهر بنز کلاس جی آنقدر نمادین و اصیل است که حتی تیونری مانند جی پاور نیز تغییری در آن ایجاد نکرده است. تنها تغییری که جی پاور در نمای بیرونی این خودرو انجام داده استفاده از رینگ‌های ۲۳ اینچی فورجکاری برند Hurricane RR است. 

قوای محرکه

مرسدس بنز

اصلی‌ترین بخش برنامه‌ی جی پاور برای مرسدس بنز G63 AMG استفاده از ماژول Bi-Tronik 5 V1 است. این ماژول افزایش قدرت شامل نرم‌افزاری سفارشی است که اطلاعات دریافتی از حسگرهای این شاسی‌بلند را به روش بهتر و بهینه‌تری پردازش می‌کند و سپس این اطلاعات را به واحد کنترل الکترونیکی موتور ارسال می‌کند. نتیجه‌ی این تغییرات افزایش ۷۴ اسب بخاری قدرت پیشرانه و ۱۳۹ نیوتن‌متری گشتاور است که در نهایت قدرت این پیشرانه را به ۶۴۵ اسب بخار و گشتاور آن را به ۹۰۰ نیوتن‌متر رسانده است. این توان اضافی سبب شده تا G63 AMG بتواند تنها در مدت زمان ۵.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

قیمت

از آنجایی که این برنامه‌ی تیونینگ تنها شامل دو بخش رینگ‌های جدید و ماژول پیشرانه‌ی Bi-Tronik است، قیمت کلی آن معادل ۱۵ هزار و ۸۵۴ دلار است. قیمت تک تک اجزا نیز به این شرح است که رینگ‌های فورج کاری شده‌ی Hurricane RR دارای قیمت ۹ هزار و ۴۰۰ دلار و ماژول Bi-Tronik نیز دارای ۶ هزار و ۴۸۰ دلار است. 

نتیجه

مرسدس بنز

بسیاری از مالکان بنز کلاس جی نسبت به کیت‌های تقویتی موجود در بازار تمایل دارند. جی پاور نیز در گذشته توانایی خود را ثابت کرده و این کیت نیز گزینه‌ای مناسب برای دارندگان بنز کلاس جی است. این کیت هیچ تغییری در ظاهر جی کلاس ایجاد نمی‌کند که نکته‌ای بسیار غیر معمول است. رینگ‌های جدید این خودرو نیز نمای زیبایی دارند و ارتقای صورت گرفته در بخش پیشرانه قابلیت قابل توجهی را به این شاسی‌بلند به خصوص در هنگام آفرود بخشیده است. 

مرسدس بنز
مرسدس بنز
مرسدس بنز
مرسدس بنز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات