کارما کارخانه‌ ای با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو در چین احداث می کند

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی یک شرکت چینی زیر نظر خودروسازی کارما، قصد ساخت کارخانه‌ی جدیدی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو را دارد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق گزارشات خبرگزاری‌های بلومبرگ و وال‌استریت، گروه وانگ‌ژیانگ، درخواستی مبنی بر بررسی اثرات محیط‌زیستی تاسیس کارخانه‌ی جدیدی در یکی از شهرهای این کشور با نام هانگ‌ژو (در فاصله‌ی ۱۷۰ کیلومتری جنوب‌غربی شانگهای)، ارائه داده‌اند. مطابق این درخواست، این کارخانه ارزشی در حدود ۲.۵ میلیارد یوان (۵۰۰ میلیون دلار) خواهد داشت و ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰۰۰ دستگاه برای آن پیش‌بینی شده است. هنوز موعد دقیق تاسیس و راه‌اندازی این کارخانه مشخص نیست. تولیدات این کارخانه، احتمالا بازار چین را هدف قرار می‌دهد، جایی که حکومت، مردم را به خرید خودروهای برقی تشویق می‌کند.

علاوه‌ بر‌ این، در حال حاضر شرکت کارما در حال ساخت کارخانه‌ای در مورِنو ولی ایالت کالیفرنیا است که ظرفیت تولید سالانه‌ ۳۰۰۰ خودرو را دارد.

اولین محصول تولیدی این کارخانه کارما رورو (Revero) خواهد بود که نسخه‌ی به‌روز شده‌ی خودروی برقی شرکت فیسکر‌ کارما است. مدل رورو تا آخر سال جاری وارد خط تولید خواهد شد و از طریق هشت نمایندگی در آمریکای شمالی و با قیمت‌ پایه‌ی ۱۰۰٬۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

کارما فیسکر

لو گوانکیو، مالک میلیاردر شرکت وان‌ژیانگ در سال ۲۰۱۴ شرکت خودروسازی فیسکر را یک سال پس از اعلام ورشکستگی این شرکت با قیمت ۱۲۴ میلیون دلار خریداری کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۳، شرکت باتری‌سازی ورشکسته‌ی آمریکایی A123 را نیز خرید. گوانکیو قصد دارد به زودی خودروهای الکتریکی کارما را وارد بازار چین کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات