کیمی رایکونن شرایط فعلی فراری را دردناک توصیف کرد

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کیمی رایکونن راننده‌ی مطرح فنلاندی تیم فراری که در حال حاضر در تعطیلات نیم فصل مسابقات فرمول یک به سر می‌برد، پس از عملکرد ضعیف تیم خود در چند گرندپری اخیر، شرایط فعلی فراری را دردناک توصیف کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فراری در گرندپری آلمان توان رقابت حتی با ردبول را نیز نداشت و سباستین فتل با فاصله‌ی معنادار ۳۲ ثانیه نسبت به لوئیس همیلتون در جایگاه پنجم قرار گرفت. رایکونن نیز پنج ثانیه پس از فتل از خط پایان گذشت.

با عملکرد بهتر ردبول در چند گرندپری اخیر، این تیم موفق شد جایگاه دوم رده‌بندی را از فراری بگیرد و خود را به عنوان رقیب اصلی مرسدس بنز معرفی کند. کیمی رایکونن در خصوص افول فراری در مسابقات فرمول یک گفت:

همه دیدند که ما مسابقه را در چه جایگاهی به پایان رساندیم و این موضوع برای ما دردناک است. اما باید سخت تلاش کنیم تا در ادامه‌ی رقابت‌ها پیشرفت داشته باشیم. قطعا هدف فراری تنها پیروزی و قهرمانی در مسابقات فرمول یک است. ما به‌تازگی جایگاه خود را به ردبول داده‌ایم. اما خوشبختانه با برنامه‌های جدید فراری و ارتقا‌ی خودروها می‌‌توانیم در ادامه‌ی فصل مرسدس بنز و ردبول را به چالش بکشیم. اما این موضوع قطعا آسان نخواهد بود.
فراری مرسدس بنز

پس از افول فراری در چند گرندپری اخیر، توتو ولف مدیر تیم فرمول یک مرسدس بنز نیز طعنه‌ای به این تیم باسابقه زد و اعلام کرد که برای رقابت با فراری دلتنگ شده است. فراری در سال ۲۰۱۵ در سه گرندپری موفق به کسب مقام قهرمانی شده بود که این مسئله نوید رقابتی جذاب را بین مرسدس بنز و فراری در فصل ۲۰۱۶ می‌داد. اما پرافتخارترین تیم مسابقت فرمول یک موفق به کسب عنوان قهرمانی در هیچ یک از ۱۲ گرندپری آغازین فصل نشده است. توتو ولف در خصوص عملکرد فراری در فصل ۲۰۱۶ مسابقات فرمول یک گفت:

فرمول یک به خاطر رقابت جذاب و تیم‌ها و راننده‌ها جذاب است. فراری تیم توانمندی است و بارها قابلیت خود را نمایش داده است. اما این تیم به دلایل مختلفی قادر به ارایه‌ی عملکردی در سطح نام خود نبوده است. برای ما رقابت با فراری همواره جذابیت‌های فراوانی داشته و امیدوارم این تیم به‌زودی به فرم خود بازگردد.
مرسدس بنز ردبول فرمول یک

مدیر تیم فرمول یک مرسدس بنز در خصوص نمایش خوب ردبول نیز گفت:

ما از ردبول ترسی نداریم. ما برای گرندپری مجارستان پیش‌بینی رقابت سختی را کرده بودیم اما شرایط کاملا متفاوت بود و عملکرد برتری داشتیم. اما در هاکنهایم پیش‌بینی شرایط راحتی را می‌کردیم که این اتفاق رخ نداد ردبول بسیار قدرتمند نشان داد. آن‌ها نیم‌فصل دوم را نیز با تمام قوا حاضر خواهند شد و باید خود را آماده‌ی رقابتی سخت بکنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات